מאסר עולם לרוצח הרב איתמר בן גל תושב רחובות לשעבר

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז
איתמר בן גל ז"ל. 

בימ"ש המחוזי בלוד גזר לפני דקות אחדות מאסר עולם על המחבל עבד אל חכים בן עדאל עאצי אשר רצח בדקירות סכין את הרב איתמר בן גל הי"ד בצומת אריאל אשתקד. בנוסף הטיל בימ"ש על המחבל תשלום פיצוי של 258 אלף ש"ח לאלמנה ולילדיו היתומים של הרב.

בימ"ש המחוזי בלוד בראשות נשיאת בית המשפט, השופטת רות לורך.  גזר לפני דקות אחדות מאסר עולם על המחבל עבד אל חכים בן עדאל עאצי אשר רצח בדקירות סכין את הרב איתמר בן גל הי"ד בצומת אריאל אשתקד בנוסף הטיל בימ"ש על המחבל תשלום פיצוי של 258 אלף ש"ח לאלמנה ולילדיו היתומים של הרב.

בשלב הטיעונים לעונש ציינה נציגת פרקליטות מחוז מרכז בהתייחסה למחבל כי "הוא הורשע ברצח בנסיבות מחמירות. הוא זיהה יהודי חובש כיפה ודקר אותו בעוצמה רבה. כשהמנוח ניסה לנוס מהמקום הוא המשיך לדקור אותו שוב. ההחלטה על הרצח התקבלה יום לפני האירוע על רקע ויכוח בינו לחייל צה"ל בצומת אריאל, כלומר מדובר במעשה שנעשה מתוך מניע של גזענות.

בדיון מסר עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו אשר מייצג את משפחת בן גל במיצוי זכויותהם כנפגעי עבירה לשופטים מכתב מרגש מהוריו של הרב איתמר בן גל  כפי שפורסם הבוקר ב'רחובות ניוז'

במכתב קראו ההורים לשופטים להטיל על הרוצח את העונש המקסימלי, וכן לקבוע כי הוא לא יכלל בשום עסקת שחרור מחבלים עתידית "אנו מבקשים מכם שיוטל עליו עונש מאסר שיגרום לו להירקב בכלא עד יומו האחרון, שלא יוכל עוד לראות אור יום. אנו מבקשים מכם לקבוע שבשום פנים ואופן לא לכלול אותו בשום עסקת שחרור מחבלים עתידית."

עאסי, בעל תעודת זהות כחולה שנולד לישראלית ולפלסטיני, דקר את הרב בן גל בטרמפיאדה בזמן שהאחרון היה בדרך לברית לאחינו. המנוח פונה תוך כדי פעולות החייאה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, אך הרופאים נאלצו לקבוע אז את מותו כעבור זמן קצר. בן גל, יליד רחובות ומאז נישואיו לפני כ-9 שנים עבר להתגורר בהר ברכה בשומרון, עבד כמחנך בישיבת בני עקיבא בגבעת שמואל, והותיר אחריו אישה וארבעה ילדים.

 

המחבל, שנלכד בשכם לאחר מצוד ממושך של כוחות הביטחון, הודה בחקירותיו בשב"כ ובמשטרה בכל המיוחס לו ושחזר את הרצח. בחקירה התברר כי עאסי העלה פ

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *