מדע בין כוכבים: מכון דוידסון בשבוע החלל הישראלי 2018

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

כיצד חוקרים כוכבים רחוקים, איך משגרים רקטות וחלליות לחלל ו למה הירח נראה כמו בננה לפעמים? 

גן המדע ע"ש קלור שבמכון דוידסון לחינוך מדעי בשיתוף סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע מזמינים אתכם למגוון פעילויות לקהל הרחב בתחום החלל. הפעילויות יעסקו בנושאים רבים, ובכלל זה סדנאות, הרצאות, מופעים, מפגש עם מיזמי חינוך ייחודיים ו תצפיות בכוכבים.

 

במסגרת הפעילויות נספר את סיפורו של אל"מ אילן רמון ז"ל ומעבורת החלל קולומביה ונשחזר את הניסוי שביצע רמון במעבורת. נגלה איך חוקרים את הרכבם של כוכבים רחוקים כאשר אנחנו כאן עלכדור הארץ, נטייל על כוכבי הלכת במערכת השמש שלנו ונלמד על התכונות של כל אחד מהם.

 

כמו כן נבנה דגם שיסביר איך מראה הירח משתנה לאורך החודש. ובפלנטריום נביט אל כיפת השמיים ונלמד על קבוצות כוכבים שאנו רואים, מכוכבי הצפון ועד למזלות. נלמד על השדה המגנטי של כדור הארץ ושל כוכבי לכת אחרים, נתרומם לגבהים חדשים באמצעות רקטות מים שנבנה ונשגר בעצמנו, יחד עם הסברים על החוקים שבבסיס פעולתם של טילים.

 

בנוסף נקיים רצף של הרצאות מרתקות על מגוון נושאים, מחורים שחורים עד לחיים בתחנת החלל צפוי גם ביקור של  אסטרונאוט/ית  , להרצאה מלאת השראה (מותנה בלוח הזמנים של האסטרונאוטים האורחים).

 

את הפעילויות יעבירו מדריכי מוזיאון גן המדע וחוקרים ממכון ויצמן למדע וממכון דוידסון לחינוך מדעי. כל הפעילויות יתקיימו במבנים סגורים בהתאם לתנאי מזג האוויר.

 

למבקרי האירוע יחולק (עד גמר המלאי) גיליון חלל של כתב העת גלילאו צעיר, בחסות סוכנות החלל הישראלית. בגיליון המיוחד תוכלו לקרוא על פיתוח ישראלי שעשוי להגן על אסטרונאוטים מפני קרינה בדרכם למאדים, ללמוד כיצד חוקרים באוניברסיטת תל אביב מייצרים כוכבי שביט קטנים במעבדה, ולגלות איזה ניסוים של תלמידי בית הספר הגיעו עד תחנת החלל הבינלאומית.

 

 

פרטים נוספים
  • עבור מי: בני 7 ומעלה ובני משפחותיהם
  • איפה: קמפוס דוידסון דרום, מכון ויצמן, הרצל 234, רחובות
  • מתי: 29.1.18 | 16:00 – 22:00
  • עלות: הכניסה ללא עלות; הפעילויות על בסיס מקום פנוי
  • דרכי הגעה: ברכבת: עלו על כל רכבת שנוסעת לכיוון רחובות ורדו בתחנת רחובות ע"ש הדר. משם ניתן להגיע לקמפוס דוידסון דרום דרך היציאה הצפונית של התחנה. עולים על קו 12 של אגד עד לשער דוידסון (תחנת "אחוזת הנשיא"). האוטובוס מגיע כל 20 דקות ונוסע גם בכיוון ההפוך.ברכב: באמצעות Waze או Google Maps: חפשו "מכון דוידסון לחינוך מדעי – רחובות"

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *