מהנדס העיר המיתולוגי: "למתן דיל יש את היכולת, הניסיון והידע המקצועי"

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

מהנדס העיר המיתולוגי: "למתן דיל יש את היכולת, הניסיון והידע המקצועי להוביל את תכנון העיר"

בימים האחרונים התרבו קריאות התמיכה במועמד לראשות העיר, עו"ד מתן דיל, אך נראה כי כעת התמיכה מגיעה מכיוון מפתיע במיוחד – מהנדס העיר המיתולוגי, מר יוסי נחמני.

נחמני, ילדי רחובות ובן לדור חמישי בעיר, יצא במכתב מרגש עבור פורום האדריכלים ועורכי הבקשות ברחובות, בו הוא מבקש לשתף ברגשותיו ואהבתו לעיר, בשל אופייה הטוב ומרקם החיים המשותף הקיים בה.

עם זאת, ציין נחמני, כי חשוב לו לומר באופן חד וברור כי "העיר צריכה וראויה להרבה יותר" ולצערו, בעשור האחרון רחובות לא תוכננה ולא התפתחה כראוי.
בהמשך הוא מפרט מקצת מהדברים אשר הביאו אותו לקביעה זו: הרחובות הראשיים שנשארו באשר הם ללא פתרון ותכנון ראוי, רמת הצפיפות עלתה וניכר כי אין יחס ראוי בין השטחים הירוקים למוסדות החינוך והעסקים, איזורי המסחר והתעסוקה בודדו מהעיר באופן שרוקן את לב העיר ממרכזי תעסוקה, תכניות השימור לא נעשו באופן מחושב ובראיה מרחבית נכונה, מוסדות החינוך קיימים בצפיפות רבה, וכן התייחס גם להיעדר פתרונות מיגון ראויים לתושבים העיר בתקופה קשה זו.

נחמני במכתבו, צופה פני עתיד, ומדבר על מהפכת ההתחדשות העירונית והחוקים החדשים שיאפשרו זאת. על כן, הוא מציין, חשוב שבעתיים שבראשות העירייה יעמוד ראש עיר עם חזון, בעל כושר מנהיגות, עם יוזמה ומרץ ללא משוא פנים, שיוכל לרענן את הצוות המקצועי ולתת לעיר את הכבוד הראוי לה.

דיל: "אני מודה למר יוסי נחמני על תמיכתו הפומבית. חשפתי בפני נחמני, מהנדס וותיק, בעל שיעור קומה, את החזון התכנוני שלי ואני שמח על כך שהוא בחר לסמוך על ניסיוני ומקצועיותי."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *