מה זה hipaa ומדוע זה חשוב למרפאה שלך?

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

 

מה זה hipaa ומדוע זה חשוב למרפאה שלך?

אם אתה מנהל מרפאה מוצלחת וגדולה, אתה בוודאי מבין את החשיבות של שמירה על סודיות המטופלים שלך. זה בכלל לא משנה איזו התמחות יש לך ואיזה שירות אתה נותן לכל המטופלים שמגיעים אליך, כי בכל מקרה יש חשיבות אדירה לנושא של שמירה על פרטיות וסודיות התיק הרפואי. זה ברור שהכול מתנהל אצלך במרפאה בצורה ממוחשבת, לצורך הנוחות, אך האם אתה יכול להיות בטוח שהכול מאובטח כך שאיש לא יוכל לפרוץ אל הפרטים הללו? כאן בדיוק נכנסת לתמונה ה hipaaשכן למעשה מדובר על חקיקה אמריקאית שקובעת צורה אחידה לאחסון, לניהול ולהעברה של מידע רפואי דיגיטלי. הרעיון הוא לשמור ולהבטיח שהמידע הזה לא יגיע לגורמים שאינם מורשים לכך ולכן ברור מדוע יש חשיבות אדירה לנושא הזה. hipaa קימת כבר לא מעט שנים ובהחלט חשוב לעמוד בכל התקנים והחוקים בנושא הזה.

על מי חלה hipaa?

אם אתה עדיין לא בטוח האם ה hipaa רלוונטית גם עבורך או לא, כדאי שתכיר את החוקים בתחום הזה קצת יותר לעומק. למעשה, hipaa חלה על גופים שונים ומגוונים בתחום הרפואה, כמו לדוגמא: ספקים שונים של שירותי בריאות, ספקי שירות גבייה וספקי שירותי מערכת מידע. חשוב שתבין שאם המרפאה שלך באה במגע או בתקשורת כלשהי הכוללת שירות לשוק האמריקאי, הרי שה hipaaבפירוש מחייבת גם אותך. ישנם תקנים ברורים שצריך לעמוד בהם ואם אתה רוצה להבטיח שאתה לא מסכן את עצמך, את המרפאה שלך או את העסק שאתה מנהל, חשוב מאוד להבין במה דברים אמורים.

אל מי פונים לקבלת סיוע?

לא אחת קורה שבעלי מקצוע עוברים על חוקים בתחום הזה, פשוט מחוסר ידיעה ומחוסר היכרות עם הנושא. עם זאת, ברגע שבו קורות תקלות ואם חלילה מידע רפואי יודלף החוצה, אי היכרות עם החוק לא באמת תמנע מעונש. לכן ברור מדוע גם אתה, כמו כל אדם אחר שעובד בענף הזה ונותן שירות גם לשוק האמריקאי, רוצה להבין מה עליך לעשות. החדשות הטובות הן שהיום יש לא מעט מידע בנושא של hipaa ויש גם מומחים שאליהם תוכל לפנות. לכן, אם יש לך אפשרות לפנות אל אנשי המקצוע הכי טובים בתחום הזה ולקבל מהם הדרכה ברורה בנושא, זה כמובן כדאי. הדבר האחרון שתרצה בוודאי זה לסכן את כל מה שבנית ולהסתבך עם האמריקאים. לכן, לא רק שכדאי לך להיות מודע לנושא הזה ולהבין על מה מדובר, אלא גם רצוי שתעשה זאת כמה שיותר מהר. יש לא מעט תקנים שונים שמטרתם לבצע אבטחת מידע ברמה הגבוהה ביותר שאפשר. לכן חשוב להכיר את התקנים אלה וגם לשלב את התוכנות הרצויות והנדרשות לכך במערכת המחשוב של העסק או של המרפאה שאתה מנהל.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *