מה עושים עם האשמות עבור עבירת תאונת פגע וברח?

megalinks122

אחת מעבירות חוקי התעבורה החמורות ביותר היא עבירת תאונת פגע וברח. על עבירה זו חלה תקופת מאסר ארוכה. לעיתים מוטל איסור נהיגה לכל החיים בנוסף לקנסות חמורים ולתמיכה כספית לקורבנות ולמשפחותיהם. אירועי פגע וברח הם תאונות דרכים שבהן הנהג הרשלני נמלט ממקום התאונה מבלי להעניק סיוע לנפגעים או להשאיר סימן המזהה אותם. יש להזכיר כי ההגדרה של תאונת פגע וברח כוללת אירועים הכוללים חפצים וגם אנשים. לצערנו, בגלל האמונה שהנהג הרשלן יכול להימנע מעונש, אנו רואים בשנים האחרונות עלייה בתופעת תאונות פגע וברח.

חשוב לזכור כי תאונת פגע וברח אינה חוקית במדינת ישראל, ועל כן חלים עונשים משמעותיים.

רמות חומרה לפשע עבירת תאונת פגע וברח

הדרגה הנמוכה ביותר של פגע וברח

אם לנהג היה חשד סביר לדעת שמישהו נפגע בהתנגשות או עלול להיפגע. אם התגובה תהיה חיובית והנהג לא עצר בזירת התאונה או בסביבה כדי להציע סיוע או להזעיק עזרה, הוא עלול להידרש לעד שלוש שנות מאסר בנוסף לעונשים נוספים הנלווים (כגון קנסות) , מאסר על תנאי, שלילת רישיון והשלכות אחרות.

דרגת הביניים של פגע וברח

כאשר מישהו נפגע בתאונה ונהג הרכב אינו עוצר במקום או בשום מקום קרוב אליו, עולה כי מאחורי המעשים עמדה כוונה פלילית. מדובר בעבירה חמורה, עם עונש מירבי של שבע שנות מאסר וקנסות נלווים לעבריין.

דרגה החמורה ביותר לפגע וברח

העונש על חוסר אחריות ניכר יכול לכלול עד 14 שנות מאסר והשלכות נלוות אחרות אם התאונה תוביל למוות או לפציעה משמעותית של הקורבן. לא רק הנהג אלא גם כל נוסע ברכב כפוף לחובות כתוצאה מההשלכות הרציניות של המקרה. נוסע מעל גיל שש עשרה שיפר את חובתו החוקית צפוי למחצית מהקנס בגין ההפרה.

אילו חובות מוטלות על הנהגים במקרה של תאונה?

החובות הבאות מפורטות בחוקי התעבורה והן חלות על נהגים המעורבים בתאונות:

  • הנהג נדרש לעצירה מוחלטת במקום ההתנגשות או די קרוב אליו.
  • עד להגעת כוחות ההצלה, על הנהג לנסות לסייע ככל האפשר.
  • הנהג נדרש למסור את כל המידע האישי שיכול להועיל לקביעת סיבת התאונה, כגון שמו המלא, מספר הטלפון, פוליסת הביטוח, מספר רישיון הנהיגה וכתובתו.
  • הנהג נדרש להודיע למשטרה על התאונה.
  • החוק קובע שנתיים מאסר לנהג המעורב בתאונה שיחליט שלא לעמוד בדרישות אלו.

האם הנוסע נושא באחריות נוספת?

האם לנוסע במכונית של הנהג יש אחריות כלשהי היא אחת השאלות שעולות כאשר דנים בפשע עבירת תאונת פגע וברח. המחוקק החליט להטיל על הנוסע דין וחשבון במקרה זה למרות שאינו נהג הרכב והתאונה לא הייתה באשמתו. באשר לסעיף 64 א' (1) בחוק התעבורה, באחריות הנוסע ברכב המעורב בתאונה שגרמה לפציעות להודיע לגורמי ההצלה על מקום התאונה.

ברור מהאמור לעיל כי אישום בתאונת פגע וברח אינו עבירה קלה, והנהג עומד בפני אפשרות לעונש מאסר ממושך. כתוצאה מכך, חשוב ביותר שהנהג ייצור קשר עם עורך דין תעבורה ושופט בדימוס אלי אנושי בהקדם, והוא יציע את ההגנה המשפטית הטובה ביותר עבור הנהג.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *