מופתעים? קורבן תקיפה יצאה להגנתו: "הוא עובד 17 שעות ביום לפרנס את משפחתו"

חדשות רחובות - אישה, אלימות כלפי נשים - רחובות ניוז

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

חצי שנת עבודות שירות לבן הזוג שהואשם בתקיפה חמורה.  אישתו הגנה עליו: "הוא עובד 17 שעות ביום לפרנס את משפחתו".

בבית משפט השלום ברחובות ניגזר דינו של זארי מבראטום, אזרח אריתראי בן 46 שהיגר לארץ עם בת זוגו ושני ילדיהם הקטינים. העבירות בהן הואשם מבראטום הן עבירות אלימות כלפי בת זוגו שהתרחשו בחלקן תחת השפעת אלכוהול, אשתו המתלוננת דווקא ציינה כי אינה מפחדת ממנו, לא תהסס לבקש עזרה וביקשה שלא יגזר עליו מאסר בפועל.

מבראטום הואשם והורשע בארבע מקרים של אלימות כלפי בת זוגו. באחד המקרים הוא הואשם בנסיון תקיפת בת זוג, כאשר אחרי שרדף אחריה ברחוב בעודו בגילופין, עלה אל ביתם והשליך לעברה נעליים אך לא פגע בה. במקרה אחר תפס אותה בידה בחוזקה, שרט אותה וגרם לה לחבלות, זאת בנוכחות ביתם בת השבע ששמעה את המהומה והזמינה למקום משטרה.

אלימות קשה יותר שהפגין מבארטום מתוארת באישום האחרון, לפיו חזר לביתו בשעת לילה בעודו בגילופין והחל לקלל את אשתו במילים קשות. באותה העת הייתה האישה בחדר השינה ושכבה במיטתה, הנאשם ביקש ממנה להתרומם, וכשקמה הכה אותה באגרוף באפה.

תסקיר שירות המבחן בעניינו מעלה תמונה מורכבת, בשנים שחלפו מאז העברה טען הפגין מבראטום התנהגות שונה, הוא טוען שאינו צורך יותר אלכוהול וכי סיגל את הרגליו הרעים מפני שהיה מבלה עם אנשים בעייתיים שתרמו לבעיית האלכוהול שלו, וכעת אינו נמצא איתם יותר בקשר. כמו כן הוא משקיע מאמץ רב כדי לפרנס את משפחתו ועובד בשתי עבודות. אשתו גם כן תמכה בו ואמרה כי לא התנהג כלפיה באלימות פעם נוספת, ולו היה מתנהג לא הייתה מהססת להזמין משטרה. מאידך, בשירות המבחן התרשמו כי מבראטום משליך את הסיבה למעשיו בלעדית על צריכת האלכוהול ומסרב לקבל אחריות אמיתית למעשיו, מסרב לטיפול יסודי ומותאם וקיים חשש שאם יחזור לצרוך אלכוהול יתנהל שוב באלימות. השופטת קרן וקסלר קיבלה את המלצת שירות המבחן וגזרה על הנאשם שישה חודשי עבודות שירות לצד תשעה חודשי מאסר על תנאי.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *