מחזיק תיק הכספים בעירייה מסר שיעור 'דף היומי' בבית החולים קפלן

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

לא בכל יום מעביר חבר מועצה בכיר שיעור בדף היומי, אבל היום זה קרה בבית החולים קפלן. בשעה שחבר המועצה החדש פנחס הומינר מחזיק תיק הכספים בעיריית רחובות, ומראשי מתנדבי עמותת 'לשבוע' עשה זאת.

כחלק מפעילותה של עמותת 'לשבוע' של חסידות קרעטשניף בבית החולים 'קפלן' היא לא מזניחה גם את הצד הרוחני, והשיקה לאחרונה שיעור דף יומי בגמרא לעובדים ומבקרים שמעוניינים ללמוד את הדף היומי הנהוג בתפוצות ישראל. השיעור מועבר מידי יום בבית הכנסת במרכז הרפואי קפלן.

כידוע, 'לשבוע' פועלת לרווחת המבקרים והחולים בבית החולים ומתנדביה מחלקים מידי יום שתיה, סנדוויצ'ים ומיני מתיקה לחולים ומלוויהם. לאור דרישה שעלתה מקרב עובדים דתיים בבית החולים כמו גם מבקרים השוהים זמן רב במקום ללמוד 'דף יומי' בגמרא כפי שהם נוהגים לעשות בשהותם בביתם.

 את שיעור הפתיחה במסכת החדשה 'חולין' העביר חבר המועצה ומחזיק תיק הכספים פנחס הומינר (שמעביר מידי יום שיעור בדף היומי בבית כנסת קרעטשניף). הדף היומי הוא שהחלה כבר בשנת 1923. יוזמה זו מבוססת על מספר הדפים שבכל מסכתות התלמוד הבבלי  – 2,711 – ומצמידה לימוד דף לכל יום במחזוריות של כ-7 שנים וחצי.

פנחס הומינר מחזיק תיק הכספים בעיריית רחובות, מראשי ומתנדבי עמותת 'לשבוע': "אנו פועלים כבר יותר מעשור בפעילות חסד בבית החולים קפלן, והייתה דרישה מקהל רב לקבל גם סיוע רוחני ולא רק גשמי, ועל כן חנכנו את שיעור הדף היומי בבית הכנסת של בית החולים קפלן, מידי יום בשעה 12:15 בצהריים. שמחתי להעביר את שיעור הפתיחה במסכת חולין ומזמין את כל מי שחפץ להגיע ולהשתתף בשיעור הקבוע".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *