מים במקום אש!

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז
מדורה,תמונת ארכיון

ל"ג בעומר ברחובות הולך להיות אש עם הרבה מים. עיריית רחובות קוראת לתושבים לצמצם במדורות ל"ג בעומר וממליצה על פעילות חלופיות .בהתאם, החברה העירונית לתרבות נופש וספורט תפתח את הבריכה העירונית גם היום, (רביעי-) בליל לג׳ בעומר, בנוסף לפתיחתה בחופשה , מחר

 

בשל ההנחיות לצמצם במדורות ועומס החום הכבד הצפוי, הנהלת עיריית רחובות הנחתה את החברה העירונית לפתוח מיידית את בריכת ווייסגל ביום החופשה, עוד בטרם פתיחת עונת הרחצה. לאור איסור הבערת מדורות בשל תנאי החום הכבד, הוחלט לפתוח את הבריכה לרווחת התושבים גם בליל לג׳ בעומר בין השעות 17:00-22:00 במחיר סימלי של 20 ש״ח.
הבריכה לרחצה נפרדת תיפתח בין השעות 18:00-22:00 (לילדות ולנשים).וזאת על מנת לספק אלטרנטיבה זמינה .

כזכור, לאור מזג האויר השרבי הצפוי, הבריכה העירונית במרכז וייסגל תהיה פתוחה גם מחר יום חמישי בחופשת לג בעומר בעלות סימלית של 20 שח (מחיר אחיד לבוגרים ולילדים).
ילדים עד גיל שנתיים יכנסו בחינם.

לתושבים שיחליטו לקיים מדורות בכל זאת: יש לעשות זאת רק בשטחים הפתוחים שהוגדרו מראש על ידי העירייה.יש להקפיד על הנחיות הבטיחות תוך משנה זהירות: יש לאחד מדורות כל שניתן, לשמור על מדורות קטנות, לגדרן, ולנהוג במשנה זהירות בהדלקתן וכיבוין.פקחי השיטור העירוני יאכפו את הנחיות הבטיחות ללא פשרות צוותי לוחמי האש ברחובות יערכו סיורים יזומים ברחבי העיר ויעבדו בשיתוף פעולה הדוק עם המוקד העירוני והפיקוח והשיטור העירוני

ראש העיר, רחמים מלול: "אנחנו שמחים לספק לתושבים אלטרנטיבה קרירה ומרעננת כפעילות חלופית להבערת מדורות. אני קורא לתושבים להימנע מסיכון מיותר ומזיהום אויר. לשם כך הנחיתי לפתוח את הבריכה העירונית גם בליל לג׳ בעומר. למי שבוחר לקיים מדורה בכל זאת- אנא, אל תהיו שאננים והקפידו על הנחיות הבטיחות”

דורון מילברג, מנכ״ל העירייה: ״אנחנו מתייחסים בכובד ראש להמלצות נציבות כיבוי אש והצלה ותחזית מזג האוויר. בטיחות התושבים היא מעל לכל, ולכן אנו ממליצים להמעיט בקיום מדורות. באם יוחלט לקיים מדורה בכל זאת, חשוב להקפיד על כללי הזהירות, תנאי מזג האוויר הקיצוניים יכולים להביא להתפשטות אש תוך שניות״

תנאי מזג האוויר החל מהיום , על פי התחזיות, מאופיינים בשרב , גל חום וטמפרטורות גבוהות. במצב כזה, האש במדורות עלולה להתפשט במהירות גדולה, ולסכן חיי אדם ורכוש.
עיריית רחובות ממליצה להמעיט במדורות ככל שניתן ובכל מקרה לנהוג במשנה זהירות. במידה ועורכים מדורה, מומלץ לאחד מדורות ככל שניתן, ולהמעיט בעריכתן, ולהבעיר מדורה קטנה ומגודרת היטב, רחוקה מחומרים דליקים. את המדורה יש קיים רק בשטח פתוח אשר נמצא ברשימה שהוגדרה לכך מראש ע״י עיריית רחובות ופרסמה בעבר (מצ״ב הרשימה שוב).
יש לנהוג בזהירות יתירה בהדלקת מדורות ולהקפיד על הנחיות הבטיחות של נציבות כיבוי אש.
במקביל, נערכים פקחי השיטור העירוני לאכיפת ההנחיות בכל הקשור למיקום המותר של הבערת מדורות. כבר מהבוקר הפקחים מסיירים על מנת לאתר מערומים של קרשים למדורות במקומות ללא היתר, ולדאוג לפנותם . מערומים והכנות למדורות שיהיו סמוכים מדי לבתי מגורים יפונו על ידם.
כמו כן, החל משעות הצהריים ועד לשעות הלילה הקטנות יסיירו ברחבי העיר צוותי העירייה בניידות הביטחון, הפיקוח והשיטור העירוני לאכיפת ההנחיות, וידרשו לכבות מדורות המובערות בשטחים ציבוריים שאינם מותרים לכך וכן מדורות אשר מובערות בניגוד לכל הנחיות הבטיחות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *