מכבי שעריים קיימה כנס אוהדים ראשון

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

הכל על האנדרלמוסיה השוררת במועדון מאז השיב הבעלים אלדד פרי את המפתחות . היו"ר אלי מוזס ""אני לא מוכן לחזור על טעויות עבר ואני פה כדי שהעמותה תתנהל בניהול נכון". מנגד יש אוהדים שמחרימים את הקבוצה וטונים למחטף. מבולבלים ? גם אנחנו. העירייה עשויה לקחת את מחלקת הנוער של המועדון אם ימצא תקציב של 1,600,000 מליון .

הכאוס במכבי שעריים החל לפני מס' שבועות לאחר שבסיום עונת המשחקים האחרונה נשרה הקבוצה בחזרה לליגה א', לאחר עונה אחת בליגה הלאומית. אך המהלומה הרצינית ביותר הגיעה מכיוונו של הבעלים בשנתיים האחרונות, אלדד פרי. לאור האירועים שחווה העונה כלפיו וכנגד איש אמונו,ניר שלום. הספיקו לו והוא היה נאות להחזיר את המפתחות בחזרה ל-24 חברי העמותה כפי שסוכם בהסכם העקרונות בין שני הצדדים ערב הרכישה . אלא כפי שקורה בלא מעט מקרים, כאשר הספינה טובעת כולם בורחים ממנה וככה בדיוק אירע גם באגודה הרחובותית. פרי, שנתקע עם "הנדוניה" ,היות ולא היה עם מי לדבר בקרב החברים. בחר להגדיל ראש והחזיר את המפתחות בסופו של יום לחברי העמותה שנותרו במערכת: כפיר קירט,אביחי לוי , משה כהן , שמחה גד, מוריס שביט ואלי מוזס. אותם חברים הבינו כי אין ביכולתם הכלכלית להרים את האגודה מהקרשים ובזמן שהעתיד לוטה בערפל כבד אין כמו להסתייע בשירותי העירייה. אי לכך נעשתה פנייה לסגן ראש העיר,מתן דיל כדי לנסות להוציא את העגלה מהבוץ בזכות קשריו.וזאת במטרה למצוא משקיע בעל פוטנציאל פיננסי שייקח את המועדון לידיו.בזמן החיפושים אחרי משקעים החלה להיבנות כוורת של אנשים שבנוסף לאותם חברי עמותה בדמותם של יו"ר מכבי רחובות בכדורסל,רון וורוטיצקי .ומנהל מחלקת הספורט בחברה העירונית,איציק עובדיה שהתנדבו לסייע במציאת פתרון מהיר על מנת ששעריים תוכל לפתוח את העונה כמה שיותר מהר. בין לבין סוכם כי אלי מוזס ימונה ליו"ר הקבוצה .כאשר קירט ועובדיה יתפקדו יחדיו בצוות המקצועי. משה כהן שלא אהב ב"לשון המעטה" את ההתנהלות וקביעת העובדות שהתקבלו, החליט לזוז הצידה בשלב זה. חשוב להדגיש כי רבים מאוהדי שעריים טענו בפני 'רחובהוט' שמדובר במחטף וכל ההתנהלות שאירעה בשבועות האחרונים רק גרמה לפילוג בין האוהדים ומחנאות של בעד ונגד. חשוב לציין שבמצב שנוצר שלא היה הרבה קופצים על המציאה .לא נותר לחברי העמותה הרבה ברירות מאשר לסובב את הגלגלים ולהוציא את הרכבת לדרכה. אולי היה משגה מצד חברי העמותה החדשה שלא ראו לנכון לערוך אסיפה כללית מיוחדת ולערוך בחירות בהתאם למצב שנוצר. בינתיים משרד המשפטים אישר בחמישי האחרון את חברי העמותה שאין להם יכולת מלבד השפעה על הבאת כסף וספונסרים לאגודה (אלי מוזס, כפיר קירט ,אביחי לוי, משה כהן ,שמחה גד ,מוריס שביט ,רון וורוטיצקי ואיציק עובדיה ) כאשר יש כוונה לצרף לשמינייה לפחות עוד 2 אנשים מקרב האוהדים.

קצת פחות מ-50 אוהדי מכבי שעריים נענו להזמנה והגיעו אמש(חמישי) לאצטדיון הכדורגל ע"ש מדהלה שראה ימים יפים יותר לנוכח ההזנחה של כר הדשא. למרבית האוהדים היו המון שאלות לגבי גורל המועדון וביקשו לשמוע מהיו"ר החדש היכן הדברים עומדים וכיצד הם יכולים לסייע לו. מוזס הבהיר מיד מהו חזונו ואיך הדברים מעתה יתנהלו באגודה . "אני לא מוכן לחזור על טעויות עבר ואני פה כדי שהעמותה תתנהל בניהול נכון . אם אין כסף אין קבוצה. אני לא לוקח על עצמי אחריות בגלל שאיפות ופנטזיות של אוהדים לגבי מאמנים או שחקנים. כל אנשי העמותה והוועד המנהל עובדים ללא שכר ,גם אפסני שיעבוד כאן לא יקבל שכר על פועלו . ובגלל זה פנינו לאוהדים ונכון לרגע זה יש 15-17 אוהדים שעובדים יום ולילה במטרה אחת -לאסוף כסף למועדון. תוך חמישה ימים הצלחנו לגייס 40 אלף שקל זה יפה. אבל לא מספיק. היעד הוא 200 אלף שקל.מי שירצה להיכנס לעמותה צריך להבין שיש לזה מס לפי חוק ומי שרוצה להיכנס ישלם את אותו מס פעם בשנה ,לא בגלל שאנחנו רוצים לגבות כסף,אלא זה החוק של משרד המשפטים. תקרא לזה –דמי חבר". ברור לכולם היה שגם שמו של אלדד פרי יעלה לא מעט במהלך הכינוס מצד האוהדים. וזה המקום לציין כי איש הנדל"ן החזיר את הקבוצה באפס (בלי חובות) והוא התחייב כי כל חוב שיצוץ בשנתיים הקרובות יהיו על אחריותו. אך, אליה וקוץ בה .אומנם שעריים ופרי הפרידו כוחות כמו בין בני זוג המתגרשים יוצרת למעשה עסקת חליפין בה צד אחד מוותר על חלק מהרכוש כנגד קבלת רכוש אחר. במילים פשוטות המקדמות מהטוטו,עירייה וכו' לא יתקבלו עד ינואר אלא ילכו לכייסו של פרי שכזכור כפי שפורסם לראשונה כאן ב'רחובהוט' לקח הלוואה ממרכז "מכבי" בגובה 300 אלף שקל למשך 3 שנים ורק לפני למעלה מחודש זכה למקדמה מצד עיריית רחובות על סכום של 100 אלף שקל. מוזס : " אני אחד האנשים שהצליח באופן אישי להגיע ולדבר עם אלדד פרי בניסיון להבין מה הבעיה,למה בגלל 10-15 אוהדים שמקללים הוא החזיר את המפתחות –לא קיבלתי תשובות,וזו זכותו.אם זאת שאלדד עזב מכמה סיבות ואם אנחנו לקוחים את המכלול הכולל הוא הציל את שעריים במשך שנתיים והרים אותה מעל המים.אני חושב שכעת פרי מסתכל מהצד ושואל את עצמו 'איפה כל האוהדים שדיברו בגנותו או כנגד איש אמונו ,ניר שלום?" .כרגע צריך להסתכל קדימה ולגרום לכמה שיותר אנשים להתגודד סביב הקבוצה .אומנם אנו רואים שיש הרתמות לנושא,אבל זה עדיין לא מספיק . באתי במטרה פשוטה לעזור ואני צריך את האנשים איתי על מנת להצליח.אנסה לעשות את המקסימום למרות שעדיין אין לי מאה ימי חסד . ולא סתם אני בראש כי כל מישהו אחר שהיה ניצב במקומי היה גורם לכאוס . אני בא מעבר נקי ואין לי אינטרס עם אף אחד ומסתכל רק על טובת מכבי שעריים"

כרגע,הקבוצה עדיין לא נרשמה בהתאחדות לכדורגל ובאותה נשימה לא ברור באיזה מחוז תשחק ,אך מאחר והפועל ירושלים הגישה בקשה לשחק במחוז הצפוני והן העובדה שקבוצת מכבי שעריים מוגדרת כקבוצה דתייה רוב הסיכויים שבסופו של יום תתבצע החלפה ושעריים תעבור מהמחוז הצפוני למחוז דרום . רבים הופתעו לשמוע את שמו של איציק עובדיה בין שמונת חברי העמותה וכאן המקום להסביר כי עובדיה מעוניין לסייע לאגודה בנושא מחלקת הנוער ולפי דבריו הוא מגיע לעזור ובשלב מסוים הוא יתנתק מהמועדון .
זה לא סוד ששעריים כיום אין את היכות הכלכלית להחזיק את מחלקת הנוער המונה כ-9 קבוצות , שנכון לכתיבת שורות אלו פשוט מחכים שמישהו ייקח אותם . מבדיקות שנערכו בעירייה הועלו שתי אופציות ובשעריים יעשו הכל על מנת שאותם ילדים לא יסתובבו ברחוב
האופציה הראשונה היא להעביר את כל מחלקת הנוער לעיריית רחובות שתהיה אחראית עליהם לזמן מוגבל (שנתיים) עם הסכם מסודר וחתום ,כאשר השם של מכבי שעריים נשאר וכמובן ששחקנים שסיימו גיל נוער יכולים להגיע לקבוצה הבוגרת בכל שלב .בשעריים יודעים שאין להם את האופרציה של 9 קבוצות על מגרש אחד. הבעיה המרכזית לכך נעוצה שמדובר בעלות שנעה בין 1,300,000 ל- 1,600,000 מיליון שקל שכרגע אין בעירייה את התקציב הדרוש להפעלת המחלקה הצעירה . כרגע הנושא עלה על שרטון ומחכים לתשובת העירייה בנושא. שבמקביל מנסים למצוא תורמים וספונסרים כדי שבעונה הקרובה לרשות המאמן שיקבע זהותו במהלך הימים הקרובים יעמוד סגל שחקנים ראוי שהמטרה לתקוע יתד בליגה ולבנות הכל מחדש.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *