מכון ויצמן יוצאים נגד משרד הבריאות: "מחפשים אשמים"

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

אחרי כמעט 24 שעות הגיעה התגובה ממכון ויצמן למדע ברחובות בעקבות האשמות מצד משרד הבריאות כי תוצאות הבדיקות הובילו לאשפוז שווא של קשישים מהמוסד הגריאטרי "בית הדר" באשדוד. במכון טוענים כי הבדיקות השגויות לא נעשו אצלם,והוסיפו כי חמש בדיקות שפוענחו כחיוביות בטעות ע"י משרד הבריאות 

בחלוף יממה מאז נעצרו הבדיקות במכון ויצמן ברחובות הגיבו היום(שבת) במוסד הרחובותי בחריפות להאשמות מצד בכירים במשרד הבריאות בעקבות פענוח תוצאות הבדיקות השגוי שהוביל לאשפוז קשישים מהמוסד הגריאטרי "בית הדר" שאינם חולים בקורונה בבתי חולים אסותא ,ברזילי והן קפלן בעיר.

לטענותיהם , רוב הבדיקות השגויות כלל לא נערכו במכון, ומדובר בכמה בדיקות אשר פורשו כחיוביות על-ידי משרד הבריאות. "התחמקות מאחריות ו'חיפוש אשמים', מקומם לא יכירם בתחומי המדע והרפואה", אמרו במכון ויצמן וכיוונו לבכירי המשרד.

"מכון ויצמן למדע העמיד לרשות משרד הבריאות מעבדה מתקדמת, שפועלת תחת ניהול של משרד הבריאות", אמרו שם, "המידע על 29 בדיקות מבית-האבות 'זהבית' שנטען כי נבדקו במעבדה זו – שגוי. הבדיקות האלה לא נערכו במכון ויצמן למדע. חמש בדיקות, ולא 11 כפי שדווח בטעות, מבית האבות 'בית הדר' שנמצאו במעבדה זו חיוביות, ובבדיקה נוספת נמצאו שליליות, נבחנו ופורשו כחיוביות על-ידי משרד הבריאות, לפי הקריטריון שמגדיר מקרים גבוליים כ'חיוביים'".

עוד הוסיפו במכון ויצמן  "הטענה שלפיה מקור התוצאות הגבוליות שפורשו כחיוביות הוא בזיהום במעבדה, נבדקה לעומק על ידינו ועל-ידי משרד הבריאות – ונמצאה לא נכונה בעליל. לפי דו"ח בדיקה של משרד הבריאות, מקור אי ההסכמה באותן חמש בדיקות 'נעוץ בפרשנות התוצאות ולא באיכותן'".

 

גורמים בסביבת המכון רמזו כי מי שעומד מאחורי תדרוכים נגד המכון הוא המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, שהוביל במשך שבועות ארוכים את ההתנגדות של המשרד לקיום הבדיקות במכון. במכון קראו למשרד הבריאות "להמשיך ולפעול יחד, בשותפות אמת ובהגינות, במאבק הלאומי בקורונה, לטובתם ולרווחתם של כל תושבי ישראל".

כזכור,בעקבות גילוי התוצאות נעצרו אתמול(שישי) כל בדיקות הקורונה במכון ויצמן, שמשרד הבריאות התנגד מלכתחילה מהעברת הבדיקות אליו – וספג ביקורת על כך. רק הבוקר הוציא מרכז הרפואי קפלן הודעה כי כל שלושת המטופלים מהמוסד הגריאטרי בית הדר שאובחנו כחולים בקורונה, נמצאו בבדיקה חוזרת של מעבדת בית החולים – שליליים. וכתוצאה מכך המטופלים עברו למחלקה אחרת בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *