מנכ"ל העירייה החזק דורון מילברג מסכם את תפקידו "אמשיך לסייע לרחובות"

חדשות רחובות - מנכ"ל העירייה דורון מילברג - רחובות ניוז

מנכ"ל עיריית רחובות שזכה לשם "האיש החזק והמקצועי" מסכם את תפקידו דורון מילברג: "אני עוזב ברגשות מעורבים, אני חבר ומעריץ של ראש העיר, תמיד אהיה קשוב ומה שאוכל לסייע אעשה ככל שאדרש".

בראיון מיוחד לחדשות "רחובות ניוז" מסכם מנכ"ל העירייה הפורש דורון מילברג כ- 12 שנים בתפקיד ורגע לפני כניסתו הרשמית לכהן כמנכ"ל ראשון לציון ב- 1.01.2022.

מי שעדיין נחשב לאדם הקרוב לראש העיר רחמים מלול פותח את הראיון באנחה, "זה סיפור קרב". הוא מוסיף, "אני חושב שתחת כהונתו של רחמים, פיתחנו את העיר בנושאים רבים ומגוונים, כמו בניה מסיבית של בתי ספר, גני ילדים, מבנים לחינוך מיוחד, פארקים קטנים וגדולים, מחזור בגווניו השונים, נייר, פסולת אלקטרונית ועוד". 

מילברג ממשיך לשלוף מהראש את הפרויקטים הרבים,

"אנחנו בעיצומו של תהליך של שדרוג בתאורת  לדים, המכרז הזה יחסוך כספים רבים עבור הוצאת תאורת רחוב ויצור תאורה ירוקה יותר ופחות מסוכנת. במקביל אנחנו מרחיבים את התאים הפוטו וולטאיים, זה התקנים סולאריים להפקת ישירה של אנרגיה חשמלית מקרינת השמש שיותקנו למשל על גגות בתי הספר".

מנכ"ל עיריית רחובות שזכה לשם "האיש החזק והמקצועי" מסכם את תפקידו
דורון מילברג, מנכ"ל עיריית רחובות שזכה לשם "האיש החזק והמקצועי" מסכם את תפקידו

"מבחינת מבני ציבור, בנינו היכל תרבות יפייפה, מוזיאון לקהילות ישראל בשכונת שעריים, בנינו מתנ"סים ברוב השכונות, חידשנו את בית התרבות, קיימנו עכשיו בחנוכה הפקה מקורית להצגת 'סביב העולם בשמונים יום' ובמחיר מוזל, ההצגה חסכה יציאה של תושבים לערים אחרות, בנינו את בריכת ויסגל, אנחנו היום בעיצומו של פרויקט אצטדיון עירוני לראשונה בעיר, סיימנו את שלב א' של בניית השוק העירוני החדש ואנחנו בעיצומו של שלב ב' של התוכנית".  

חדשות רחובות - היכל התרבות רחובות
היכל התרבות רחובות

על השאלה מהו הפרויקט אותו הוא מחשיב כפרויקט הדגל שלו ענה,

"כולם הדגלים שלי אבל פרויקט המגה שאני חושב שעשינו הוא בשכונת קריית משה, זה לקחת שכונה שלמה שמונה היום 2,700 יחידות דיור ולשלש אותה. זה יצור גם אינטגרציה בקרב תושבי השכונה, ותיקים עם חדשים, עדות שונות, אוכלוסיות מוחלשות עם חזקות וכולם יהיו במבנים חדשים".

מילברג ממשיך למנות בגאווה פרויקטים נוספים שגרפה העיר רחובות,

"קיבלנו לראשונה את פרס החינוך הארצי, אני לא מדבר על דברים שהם בשגרה כמו זכיה בפרס ארץ ישראל היפה. אני חייב לציין, אני בכוונה אומר את הדברים ברבים, כי הובלת הפרויקטים הם פרי ביצוע של ראש העיר רחמים מלול, הוא איש משכמו ומעלה, מוביל בגאון את העיר למקומה הראוי, אנחנו עובדים כצוות, לכן אני אומר ברבים. אני מזכיר לכולם שהקמנו בתקופתי את החברה העירונית לתרבות.  למעשה עשינו מהפכה בתחום התרבות שלצערי בגלל הקורונה נבלמה מעט אבל היא תמשיך ותתפתח השנה ובשנים הבאות. יש כאן מגוון גדול מאוד של פעילויות, למשל בניקיון".

רחמים מלול ודורון מילברג עם דגל היופי לעיר רחובות
רחמים מלול ודורון מילברג

אם כבר הזכרת את המהפכה בניקיון אז מה דעתך על מחאת הזבל, האם לדעתך העירייה השתפרה? הדברים הופנמו?

"מחאת הזבל שהייתה בזמנו הביאה לשינוי דרמתי במצב הניקיון והגינון בעיר, אני באופן אישי מאמין בתפיסה שהתושב במרכז, התושב הוא הלקוח, גם אם לפעמים אנחנו חושבים שהוא לא צודק, מבחנתי התושב תמיד צודק! גם אם לפעמים מישהו חושב שהתושבים קצת מגזימים, התפיסה שלי היא, שיש לקחת את הדברים במלוא הרצינות כי בסופו של יום הציבור משלם את שכרנו. עצם העובדה שהנייד של רחמים ושלי פתוחים לכל תושב, זה מראה על החשיבות עד כמה אנחנו מיחסים חשיבות לפניות התושבים. כל שבוע אני מקיים ישיבה עם כל מנהלי האגפים כדי לנתח את פניות התושבים ומשבוע לשבוע אני מעריך ורואה שאנחנו משתפרים בצורה מופתית. אחד הדברים שאני רואה בו שליחות של ממש, זה תפקידי כיו"ר הועד המנהל של בית יד לבנים, אני מייחס לנושא המשפחות השכולות פעילות קדושה מאין כמותה".

חדשות רחובות - רחמים מלול ודורון מילברג
רחמים מלול ודורון מילברג

במה עוד היית רוצה להיות שותף בעשייה בעיר?

"אני חושב שהפרויקט של קריית משה ידרוש עשייה רחבת היקף של כלל אגפי העירייה, הן בתשתיות, הן בהקמת מוסדות חינוך וציבור חדשים, הן בניקיון, ברווחה ועוד, קרית משה תהיה עיר חדשה שתוקם בתוך רחובות. היום יש כעשרת אלפים תושבים, הכמות בשכונה תשולש לכשלושים אלף תושבים. זה פרויקט שידרוש מאמץ רב מאוד מכל אגפי העירייה".

שכונת קריית משה צילום רחובות ניוז
שכונת קריית משה צילום רחובות ניוז

"אחת הפעילויות שצריך להרחיב זה מצב התנועה והתחבורה בתוך העיר ומחוצה לה, אני יודע שרחמים פועל על חיבור למשל בין כביש העוקף המזרחי מנחם בגין לכביש-431, הרעיון הוא לגרום לשחרור עומסי ופקקי התנועה שנוצרים כאן. יש להמשיך לשפר את השירות לתושב, לטעמי השירות צריך לעבור לשירות דיגיטלי, להנגיש את השירות לקשישים, השאיפה היא ניידת שירות שתגיע אליהם הביתה, תסייע להם למשל בשירותי רווחה, הסדרת תשלומים ועוד, אחד הדברים החשובים הוא הקשר עם האוכלוסייה הוותיקה".

איזו מערכת אתה משאיר בעזיבתך? 

"אני חושב שהמערכת כאן היא מצוינת, כל מנכ"ל שיגיע יפגוש מערכת טובה, מצוינת, מסונכרנת. נכון שפה ושם יש עגבניות רקובות בארגז, אז צריך להוציא אותן, אבל הארגז עצמו הוא מעולה, יש בו סחורה טובה. הגדולה של מנהל הוא לסחוב את כולם, להסתדר ולעזור ואם אין ברירה נפרדים".

ישיבת מועצה
אילוסטרציה

כמי שמכיר שמעורה בין נבחרי הציבור, איך היתה עבורך הדינמיקה עם חברי המועצה?

"חברי מועצה מבינים שכדי לקדם עיר צריך לעבוד עם אנשי המקצוע שמובילים את הפרויקטים, כולם חברים שלי, לכולם אני נותן כבוד וכל נבחר ציבור יודע שדלתי פתוחה לשמוע ולסייע בכל דבר אפשרי. מה שנראה לפעמים בתקשורת שיש לחצים, מתחים וכו' זה לא נכון, כי סה"כ יש אנשים טובים, יש קודקוד מצוין והכל עובד כמו שצריך".

מה דעתך על התביעות המשפטיות שלאחרונה העירייה הפסידה בהן?

"האחרון היה טרום תקופתנו, נכון שיש רצף…יש כמה תביעות שזכינו כמו התביעה מול מכון ויצמן. תראה, לפעמים בית המשפט חולק על תהליכים לא נכונים שנעשו בעבר ואנחנו מכבדים את החלטת בית המשפט".

עיריית רחובות
רחמים מלול

באיזו הרגשה אתה עוזב את תפקידך? 

"אני יוצא מכאן בהרגשה חצויה, מצד אחד אני אוהב את העיר הזאת, את ראש העיר, קידמנו הרבה דברים כפי שפרטתי, מצד אחד אני עוזב מסופק, אך יש עוד דברים שהייתי רוצה לעשות. הייתי דומיננטי ואמשיך להיות כאן דומיננטי, תשמע, משפחה לא עוזבים! אני חבר ומעריץ של ראש העיר, תמיד אהיה קשוב ומה שאוכל לסייע ככל שאדרש אסייע גם אם זה יקרה שאהיה בעיר השכנה. בסה"כ אני עוזב ברגשות מעורבים, אני לא עובר לראשון לציון בגלל שבאתי על סיפוקי, קיבלתי הצעה ואני רואה את זה כסגירת מעגל לאחר 12 שנים".

חדשות רחובות ניוז

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *