מקום ראשון לתיכון דה שליט בתחרות "יש לנו כמיה"

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

ענבר חומסקי מתיכון דה שליט ברחובות , זכתה במקום הראשון בתחרות הכרזות עם עבודתה "קרינה פרוטונים קרינה חיובית"

תלמידי תיכון "דה שליט" ברחובות זכו במקום הראשון בתחרות הארצית "יש לנו כמיה" מטעם המחלקה להוראת המדעים במכון ויצמן למדע,חברת כיל והפיקוח על הוראת הכימיה במשרד החינוך.

מדובר בפרויקט מיוחד, המתקיים זו השנה התשיעית ברציפות במטרה לעודד את התלמידים ללמוד את מקצוע הכימיה עם דגש על נושאים הקשורים ביישומי הכימיה בחיי היומיום והתעשייה. מדובר בתחרות ארצית בשם "יש לנו כימיה" שבה תלמידים לומדים חוקרים נושאים הקשורים לכימיה ובסופו של דבר הם משפטים על עבודותיהם ועל דרך הצגת העבודות.

לתחרות השנה ניגשה ענבר חומסקי מכיתה י' מתיכון "דה שליט" והציגה כרזה "קרינה פרוטונים קרינה חיובית" בנושא הקרנת פרוטונים היא סוג של  רדיותרפיה, שבעזרתה ניתן לטפל במחלת הסרטן. התהליך משמיד תאים סרטניים ומונע מהם להתחלק בצורה בלתי מבוקרת. הטיפול מתבצע ללא צורך באשפוז. בשונה מטיפולי קרינה אחרים המשתמשים בפוטונים על מנת להשמיד תאים סרטניים, בטיפול זה משתמשים באלומה של חלקיקים הנקראים פרוטונים

מתוך מאות עבודות שהוגשו לתחרות שתי קבוצות עברו בהצלחה את שלב חצי הגמר האזורי והעפילו לגמר הארצי.זכו לשבחים מהשופטים. בסיום התחרות זכתה עבודתה של חומסקי במקום הראשון והמכובד.

ענבר חומסקי עם התעודה על הזכייה במקום הראשון

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *