מתן דיל: "יש להימנע מהפגיעה הקיימת כיום בחילונים ובדתיים".

ראש העיר מתן דיל. צילום: שרון מאיר

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

מתן דיל יבנה את רחובות בחוכמה: "יש להימנע מהפגיעה הקיימת כיום בחילונים ובדתיים".

המועמד לראשות העיר, עו"ד מתן דיל, העניק ראיון מצולם לאתר החרדי "כיכר השבת" ובו נשאל על מצוקת הקרקעות הקיימת ברחובות, שבעטייה נפתחים מוסדות ציבור חרדיים דווקא בלב שכונות בעלות אופי חילוני, דבר שמגביר את החיכוך בין האוכלוסיות, אשר נהגו לחיות בשלום זה לצד זה ברחובות. בתשובתו הפתיע מתן וטען כי אין כל מצוקת קרקעות בעיר וכי באמצעות ניהול נכון של המשאבים העירוניים ניתן להימנע מהחלטות הפוגעות בציבור החילוני והדתי כאחד.

רחובות מהווה מאז ומתמיד מיקרוקוסמוס של החיים בארץ, ומיום הקמתה ידעו חילונים ודתיים לחיות יחד, זה לצד זה, בשכנות ובהרמוניה, תוך התחשבות הדדית וכיבוד רגשות הזולת. מצב זה החל להתערער בשנים האחרונות, כשבאופן תמוה, החלו לצוץ מוסדות חינוך חרדיים רבים בשכונות בעלות אופי חילוני, כדוגמת בית ספר "נתיבות משה" שהוקם בסמיכות לתיכון אורט החילוני, "תלמוד תורה עץ חיים" שהוקם בליבה של שכונת מילצ'ן, אשר רוב תושביה חילוניים ועוד כהנה.

הקמת מוסדות אלה בלב שכונות חילוניות, הרימו גבות רבות הן בקרב הציבור החילוני שטען עקב כך להתחרדות העיר, והן מצד הציבור החרדי, שילדיו נאלצים לנסוע מרחקים ארוכים באוטובוסים, נסיעה שיכולה להגיע לחצי שעה ואף יותר, מכיוון שלא נמצא עבורם מוסד חינוכי דתי בסמוך למקום מגוריהם.

לתושבים המתוסכלים נאמר ע"י אגף החינוך והנהלת העירייה כי החלטות אלה נלקחו בשל מחסור בקרקעות, אך כאמור, בראיון שהעניק השבוע המועמד לראשות העיר עו"ד מתן דיל, לאתר החרדי "כיכר השבת", טען דיל כי אין כל סיבה לחיכוך ולמתח המיותר הקיים בין הציבור הדתי לחילוני וכי ניתן להקים מוסדות חינוך חרדיים בקומפלקס ייעודי בסביבת מקום מגוריהם. לשיטתו, המצב שבו בית ספר חילוני מתקיים לצד ישיבה דתית אינו ראוי ובניהול נכון אין סיבה שיקרה. כמו כן, אין סיבה שילד יצטרך לנסוע בבוקר חצי שעה כדי להגיע למוסד החינוכי שלו שממוקם בסביבה שאינה טבעית לו.

דיל: "צר לי לראות את התסכול בקרב שתי האוכלוסיות, שנובע מחוסר תכנון וחוסר שקיפות. אני מאמין שאפשר לגשר על כל המחלוקות וזו זכות וחובה לחיות ביחד, ולא רק מהפה ולחוץ, אלא הלכה למעשה. יש פתרונות גם לסוגייה זו ואני נחוש לפתור אותה".
#בחירות

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *