נוער חוויות יוביל את אירועי הזיכרון והנצחה לציון 41 שנה לאסון הנ״ד בבקעת הירדן

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

הנוער יוביל וישתתף באירועים לזכרם של הנופלים, בהם חמישה בני העיר רחובות, אשר על שמם נקראו מרכז "חוויות בית החמישה" וגשר "הרעות"  בכביש 411 בעיר.

האסון התרחש ב-10 במאי 1977, בעת תאונה אווירית, בה התרסק מסוק "יסעור" של חיל האוויר הישראלי במהלך תרגיל בבקעת הירדן. באסון נהרגו 44 קצינים ולוחמים מגדוד 890 של חטיבת הצנחנים, חמישה מהם בני העיר רחובות ו-10 אנשי צוות אוויר שהשתתפו בטיסה. בין 54 הנופלים מצאו את מותם גם 5 בני העיר רחובות דוד כוכבי, יואב ירושלמי, אהרון בן חמו, ישי אליעזר ושלמה ליבוביץ.

את האירוע מוביל גולן ביטון, מנהל תחום הנוער בחוויות והוא יתקיים בתאריך 14.5 בשעה 18:00 בחוויות בית החמישה. במסגרת האירוע יערך טקס לזכרם של חמשת הנופלים, במעמד משפחות הנופלים, בני נוער, תושבים והנהלת חוויות. את הטקס יובילו מירב אהרון מנהלת חוויות שוויץ רחובות החדשה ביחד עם המוזיקאי אופיר שמעוני, שאמון על התחום המוסיקלי בטקס, בליווי קטעי שירה מרגשים של משתתפי תחרות ״קול העיר לנוער״.

טקס ופעילות למידה באנדרטה בבקעה

בנוסף, בתאריך 16.5 יצאו כ-50 בני נוער מקבוצות המנהיגות מכלל מרכזי חוויות יחד עם איתמר הרשקו, מנהל מתנ"ס גבירול והולנדית, לסיור למידה בבקעה וישתתפו בטקס לזכר הנופלים שיחל בשעה 11:00 בהשתתפות משפחות הנופלים ונציגי צה״ל השנה כאמור מצוינים 41 שנה לאסון הנורא. כהכנה לנסיעת בני הנוער לבקעה, דורון כוכבי, סגן מנהל אגף החינוך בעיריית רחובות, יספר לבני הנוער את סיפור האסון מתוך כאבו האישי כאח שכול שאיבד את אחיו באסון.

כחלק מתוכנית חינוכית לשמירת זיכרון הנופלים בני הנוער יקיימו פעילות למידה באנדרטה בבקעה, במטע זיתים ייחודי שהוקם לזכר 54 הנופלים כאשר בכל עץ רשום שם של חלל. עם סיום האזכרה בבקעה בני הנוער ישתתפו בסיור למידה ייחודי בחוות נוער בסיכון, שממוקמת בסמיכות לאנדרטה, שם יקבלו הסבר על עבודה עם נוער מאתגר, אשר אמון על תחזוקה שוטפת של האנדרטה ומטע הזיתים לזכרם של הנופלים.

בנוסף בני הנוער עיצבו סלוגן לאירועי הזיכרון שיודפס על גבי חולצות אשר ילבשו החניכים את החולצות בטקס הזיכרון.

מרשת חוויות נמסר: "פעילות לבני נוער חייבת להיות מבוססת גם על ערכים ולא רק על תכני העשרה. אלו הם חלק מתהליכי צמיחה וגיבוש זהות אישית וקולקטיבית. אנו מחויבים לזכור את העבר, את ההיסטוריה שלנו ואת אלו שהקריבו את חייהם למעננו. החיבור בין משפחות של נופלי אסון המסוק לבני הנוער שלנו מבטא בצורה הטובה ביותר את החיבור בין דור העתיד שלנו לבין ההיסטוריה שלנו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *