נטישה מפתיעה: מפקד תחנת הכיבוי עוזב את תפקידו

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

מפקד כיבוי אש נוטש את תפקידו לאחר כשנתיים ועשרה חודשים בלבד. מדובר על המפקד החמישי שעוזב את התפקיד בחמש השנים האחרונות. "עצוב לי, כואב לי לשמוע שהתחנה הזאת לא הולכת קדימה". 

תחנת כיבוי אש צילום: רחובות ניוז

טפסר משנה מפקד תחנת כיבוי אש רחובות אייל אוזמן, נוטש מחר חמישי, 1.2.2024, את תפקידו באופן מפתיע, אוזמן צפוי לקבל תפקיד במטה המחוז, את מקומו ימלא סגנו, סגן טפסר אורון דימרי, עד לקיום המכרז הבא. אוזמן נכנס לתפקידו כמינוי אישי של הנציב הקודם, באוקטובר 2020 תחילה כממלא מקום, כחצי שנה לאחר מכן, בחודש אפריל 2021 מונה אוזמן למפקד התחנה, סה"כ שנתיים ועשרה חודשים בתפקיד הוא כיהן בתפקיד. כהונתו היתה יחסית קצרה, בארגון מקובל לבצע את התפקיד ארבע שנים עם אופציית הארכה לשנתיים נוספות. כהונתו הופסקה באופן מפתיע מבלי כל סיבה ברורה. במהלך כהונתו נלחם אוזמן בועד העובדים, דבר שנדון בבתי הדין לעבודה וכך גם באוזניים צורמות הוא מסיים את תפקידו.

טפסר אייל אוזמן
טפסר אייל אוזמן

בחודש נובמבר 2020 פורסם תחקיר בחדשות רחובות ניוז על תחלופה מהירה מהצפוי של ארבעה מפקדים שלא ממש שרדו בתפקיד, עתה כאמור מצטרף אליהם המפקד החמישי.

מתוך התחקיר שפורסם: "כך התחלפו ארבעה מפקדים בתחנת כיבוי רחובות תוך כשנה אחת, תחנה שחולשת על למעלה ממיליון תושבים. גורם בכיבוי "זה משפיע על ההתנהלות בפן המבצעי. בתוך כשנה אחת בלבד התחלפו ארבעה מפקדי תחנת כיבוי רחובות והסביבה. מאז פרישתו של טפסר משנה שמעון גמליאל שכיהן בתפקיד למעלה מעשרים שנה ולאחר 46 שנות שירות, גמחיאל בחודש אפריל 2017.

טפסר איציק לוי

את גמליאל החליף סגן מפקד התחנה סגן טפסר פדידה גמליאל שמילא את התפקיד כשמונה חודשים. בתאריך 1.1.2018 נשמו לרווחה במערך הכיבוי הארצי לאחר מינויו של טפסר משנה איציק לוי שזכה במכרז. למרבה הצער גם לוי שרד רק כשנה וחצי בתפקיד והועבר לשרת בבית ספר לכבאות בראשון לציון, את מקומו של לוי תפס בשנית סגנו סגן טפסר פדידה גמליאל.  בחודש מרץ 2020 מונה לתפקיד סגן טפסר ליאור שרעבי שהגיע מתחנת אשדוד אך הוא כעבור ארבעה חודשים הוחזר לתחנת אשדוד וגם הפעם נקרא לדגל סגן טפסר גמליאל פדידה לשמש כממלא מקום מפקד תחנת הכיבוי. בחודש אוקטובר 2020 מונה לתפקיד ממלא מקום מפקד תחנת הכיבוי סגן טפסר אייל אוזמן שהגיע מתחנת ראשון לציון.

העובדה שהתחלפו כל כך הרבה מפקדים בתקופת זמן כה קצר משפיעה על התנהלות התחנה?

"חד משמעית, זה משפיע על ההתנהלות בפן המבצעי, כי כל מפקד מגיע עם גישה חדשה, נהלים חדשים משלו ועד שהוא לומד את הגזרה וחפוף על כל ההיבטים הוא נאלץ לפרוש שלא מרצונו".

שאול ליבי ושמעון גמליאל בתקופה היפה שידעה תחנת הכיבוי

שמעון גמליאל חושב שראוי למנות מפקד מתוך המערכת כפי שמינו אותו.

" כשאתה צומח מתוך המערכת קל לך יותר לעבוד, אתה מכיר את הנפשות הפועלות. העסק השתנה לגמרי, היום כבר אין מינויים מבפנים, יש מכרזים ממשלתיים והכל שונה. אם אין אנשים מבפנים שמתאימים אז יכול להתמנות מישהו מבחוץ. גם לי היה קל יותר לעבוד ולפקד על התחנה. עצוב לי, כואב לי לשמוע שהתחנה הזאת לא הולכת קדימה".

מימין- גמליאל פדידה ושמעון גמליאל

בכבאות והצלה מחוז מרכז הגיבו על התחקיר: "תחנת רחובות מאוישת בשדרת פיקוד יציבה ומקצועית באחריותו של מפקד המשמרת האמון על הפעלת הכח והמענה המבצעי באירועים השונים. טענותיכם משוללות כל יסוד ולא ניכרת כל פגיעה ברציפות ובאפקטיביות המבצעית בתחנה. יתרה מכך, בחודשים האחרונים עובתה שדרת הפיקוד בתחנה בקצינים נוספים הנותנים לתושבים מענה מבצעי טוב יותר מבעבר. בימים אלה אנו בעיצומו של הליך מכרזי לבחירת מפקד לתחנת רחובות כמתחייב מגוף ממלכתי הכפוף לתקנון שירות המדינה".

הצטרפו לעדכונים👇👇👇

https://chat.whatsapp.com/DDOFX4aMYoKDNrqF3ryrIS

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *