ננעל פסטיבל הבינלאומי ה-8 לפסלים חיים ברחובות

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

גל החום הכבד לא הצליח להפריע , למספר שיא של מבקרים מכל רחבי הארץ, שזרמו לרחובות, נהנו מחוויה צבעונית וסוחפת בפסטיבל הפסלים שהסתיים אמש (חמישי) בתחרות בין הפסלים והאומנים היוצרים.

השנה הוצגו בפסטיבל יותר מ-150 מייצגים של פסלים חיים מהארץ ומהעולם, בעשרות מופעים שיצרו שילוב בין דמיון למציאות תוך יצירת חגיגה עממית, תרבותית ואינטראקטיבית של מראות, קולות וצבעים.

במהלך הפסטיבל נערכה תחרות בין הפסלים והאומנים היוצרים, וצוות שופטים מקצועי בחר את הזוכים בתחרות.

למקום הראשון הגיעה מירב אלבז עם הפסל 'מימקריה', וזכתה בפרס בשווי: 5000 שקלים. הפסל שנראה כמו פרח רך ומקסים, החביא בתוכו דמות מבהילה עם שיניים מפחידות. כשהשילוב בין התמים למאיים יצר חוויה מיוחדת במינה אצל הצופים.

מירב אלבז 'מימקריה'

למקום השני הגיעה נורית יחיאלי עם הפסל 'סרווסטי', וזכתה בפרס בשווי: 3500 שקלים.

אחיה זלייט זכה במקום השלישי על המיצג שלו 'המכשף שאיבד את השדונית' וזכה בפרס בשווי 1500 שקלים.

רינת גליקו וקבוצת ״חיים במסכות״ זכתה בפרס חביב הקהל וב 1500 שח.

האמנית, תמנע שרייר זכתה בציון לשבח.

ובפרס הפסל החי לנוער על עבודה קבוצתית זכו מציגי המיצג 'מרי פופינס'. מתיאטרון נורית קציר בירושלים.

ראש העיר, רחמים מלול: "חזוני הפך למציאות, רחובות הפכה לאבן שואבת, לעיר המדע והתרבות. פסטיבל הפסלים החיים בעירנו רחובות, הפך לפסטיבל המוביל במדינה וכפועל יוצא מכך מיקם את העיר רחובות, כעיר מובילה בתרבות. בדיוק כשם שהיא מובילה בצמיחה, בחינוך ובאיכות החיים."

מחזיק תיק התרבות, עודד עמרם: "תודה גדולה לכל העוסקים במלאכה, אשר משכו גם השנה רבבות של מבקרים לעיר. פסטיבל הפסלים החיים הוא ללא ספק אחד הפסטיבלים המובילים במדינה וזאת בזכות הצוות הרחב שפועל להצלחתו.

מנכ"לית החברה העירונית לתרבות, ספורט ונופש, יוספה חליבה: "מרגש לראות איך תחום הפסל החי התקדם משמעותית בשמונה שנות קיום הפסטיבל. האמנים הישראלים אשר מלווים את הפסטיבל מיומו הראשון, הציגו השנה קפיצת מדרגה אומנותית, באמצעות מייצגים אומנותיים יוצאי דופן. מבחינתנו הפסטיבל הוכתר כמוצלח ביותר ואנחנו כבר מתחילים בהכנות לפסטיבל רחובות הבינאומי ה-9 לפסלים חיים"

ג׳קי בכר, מפיק הפסטיבל:
כל שנותר לי לומר הוא..היה תענוג וריגוש גדול לחגוג שנה שמינית. והינה התחלנו לעבוד על הפסטיבל התשיעי. תודה לכל האומנים המדהימים שעושים את הפסטיבל הזה לכל כך מיוחד.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *