נס חנוכה בקפלן: חזרה לדבר אחרי 33 שנה

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

 

ד"ר יונתן להב וסיגלית בן עטר. נס חנוכה פרטי. צילום: אופיר לוי

נס חנוכה: שחזור ראשון מסוגו של מיתרי הקול אחרי עשרות שנים, שבוצע בביה"ח קפלן, השיב לסיגלית בן־עטר את יכולת הדיבור והנשימה באופן טבעי.הרופא, ד"ר יונתן להב, מנהל יחידת הגרון ומיתרי הקול בקפלן ואחד הרופאים הבכירים לטיפול בהפרעות קול בישראל."אני לא זוכר מקרה כזה ששיחזרנו את המיתרים אחרי יותר משלושים שנה. זה היה אתגר לא פשוט".

"זה נס. פשוט נס. החיים שלי השתנו", מספרת סיגלית בן עטר בהתרגשות שאחרי כ-33 שנה היא שוב יכולה לדבר. בגיל עשר נפגעה סיגלית  בראשה בתאונת דרכים, ומאז לא יכלה לדבר, לנשום מהאף ומהפה ולהריח. היום, לאחר ניתוחים מורכבים לשחזור מיתרי הקול שעברה במרכז הרפואי קפלן ברחובות, היא  יכולה לשחות ולצלול, לנשום ולהריח.

לפני בערך  כשנה חייה השתנו בשעה   שפגשה באקראי באישה שסבלה מתופעה דומה לשלה. "ערכתי קניות, ובחנות ראתה אותי מישהי ושאלה למה אני לא עוברת ניתוח לשחזור מיתרי הקול", מספרת סיגלית. "היא המליצה לי ללכת לבית־החולים קפלן, שם לדבריה עברה בעצמה ניתוח שהחזיר לה את יכולת הדיבור, אבל אני הייתי ספקנית. עברתי כל כך הרבה רופאים ובתי־חולים, ואף אחד לא הצליח לעזור לי, אבל אמרתי שאין לי מה להפסיד. גם כשכבר התחלתי את הטיפול לא האמנתי שזה יצליח, אבל הרופא האמין בי, הוא נתן לי תקווה".

הרופא, ד"ר יונתן להב, מנהל יחידת הגרון ומיתרי הקול בקפלן ואחד הרופאים הבכירים לטיפול בהפרעות קול בישראל, מספר: "לסיגלית היה חור ממנו היא נשמה מאז התאונה, וכדי לדבר היא הייתה צריכה ללחוץ עליו, כשגם אז היא דיברה באופן מוזר ולא מובן.בסדרת ניתוחים חיברנו את אזור קנה הנשימה לגרון ושיחזרנו את מיתרי הקול. רצינו לאפשר לה לנשום דרך האף והפה ולסגור את החור. אנחנו מטפלים במקרים של פגיעות קלות יותר במיתרי הקול, אבל אני לא זוכר מקרה כזה ששיחזרנו את המיתרים אחרי יותר משלושים שנה. זה היה אתגר לא פשוט, אבל האמנתי שנצליח לעשות את זה", אומר ד"ר להב.

סיגלית כאמור חזרה לנשום דרך האף והפה, ואחרי 33 שנה היא יכולה גם לדבר. אומנם היא צריכה עדיין לעבור טיפולים פלסטיים במקום שבו חובר הצינור לצוואר, אבל כבר היום היא אומרת: "נתנו לי את החיים בחזרה. זהו נס חנוכה הגדול ביותר שיכולתי לאחל לעצמי".

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *