נעצר דר רחוב שלא עמד בתנאי הערבות, בית המשפט שחרר אותו לחופשי

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז
בית משפט השלום בראשון לציון

הומלס מוכר נעצר ביום שישי בעקבות הפרעה לשוטרים במילוי תפקידם. במשטרת רחובות החליטו לשחררו בערבות ,אך מאחר ולא עמד בתנאי השחרור ולא היה מי שיחתום לו על כך הוא הוחזק במעצר. למחרת בית המשפט השלום בראשון לציון הורה על שחרורו.

ביום שישי האחרון בשעה 11:00 בבוקר הבחינו שוטרי משטרת תחנת רחובות המבצעים את הסיור הרגלי בעיר, הבחינו במחוסר דיור המוכר למשטרה, זכר מליכוב (44) שמתנהג בצורה פרועה בגן המייסדים.

לטענת השוטרים הוא גידף אותם והפריע להם למהלך עבודתם השגרתית. מליכוב, נעצר ונחקר בתחנת משטרת רחובות. קצין התורן של תחנת רחובות החליט לשחררו בערבות ,אך מאחר ולא עמד בתנאי השחרור  ולא היה מי שיחתום לו על ערבות,החליטה המשטרה לעצרו ועל כן בשעה 15:00 הוא נעצר.

אמש(מוצ"ש) הוא הובא על ידי שב"ס  לדיון להארכת מעצרו בבית המשפט השלום בראשון לציון בפני השופט, אבי סתיו .סנגורו עו"ד דימטרי ברנשטיין  מהסנגוריה הציבורית טען :" מדובר בחשוד שהרשעה האחרונה היא מחודש יוני 2017 בגין אותה עבירה(הפרעשה לשוטר בעת מילוי תפקידו) . הוא לא היה יכול להביא ערב צד ג' ולכן נעצר". דימטרי המשיך וטען בנוסף שמעצרו לא חוקי :" החשוד נמצא במעצר לא חוקי ,משום שהוא עוכב בשישי בשעה 11:00 בבוקר והיה צורך להביאו בפני בית המשפט ,שכידוע ע"פ חוק פתוח עד שעתיים לפני כניסת שבת. שעת המעצר (15:00) היא משעת העיכוב וע"פ חוק בלי שהמשטרה לא דאגה להביא את החשוד בפני בית המשפט, החשוד נמצא כמעט יומיים במעצר בלתי חוקי. הוא דר רחוב, אין לו ערב צד ג' ואין לו שקל על הנשמה, אדם בלי כלום. אבקש לשחרר את החשוד ללא כל תנאי ,משום שהוא נמצא במעצר לא חוקי". השופט סתיו התייחס לעובדה כי מדובר אכן במעצר לא חוקי והורה לשחררו בחתימה שלו על התחייבות עצמית בסך 5,000 שקלים. סתיו, בהחלטתו:" אין ספק כי ככלל היה מקום להיעתר לבקשה. אלא שלדברי בא כוח של החשוד אשר מייצג אותו תקופה ארוכה ,אין לחשוד אפשרות לעמוד בתנאים כלשהם להבטחת  תנאי שחרורו. לאחר שעיינתי בדו"ח ומבלי להקל ראש אני סבור כי אין מקום להותיר את החשוד במעצר ,בנסיבות אלו, אני מורה על שחרורו בכפוף לתנאי לפיו עליו להתייצב לחקירה בבית משפט על פי דרישה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *