סוד הקריאה

ofir

קריאה היא אחת המיומנויות החשובות ביותר לתלמידים חדשים שעולים לכיתה א'. יכולת הקריאה מלווה אותנו לכל אורך שנות הלימוד שלנו אבל לא רק. תלמידים שלומדים ליהנות מהקריאה יכולים ליהנות בהמשך מקריאה כתחביב מעשיר ואיכותי שמקדם את השפה, את עולמות הדמיון ועוד. כדי לעודד את הילדים לקרוא כדאי לבחור ספרי ילדים ונוער מומלצים שמתאימים לרמת הקריאה של הילדים כך שמספיק יסחפו אותם ויעודדו אותם להמשיך ולקרוא. נספר לכם כאן איך בוחרים ספרי ילדים ונוער מומלצים, איפה אפשר לרכוש כאלו ועוד מיד מעניין.

איך בוחרים ספרי ילדים ונוער מומלצים?

כדאי לבחור ספרי ילדים ונוער מומלצים כדי לוודא שהילדים יתעניינו ולא יתייאשו מהקריאה. אם הספרים ברמת קריאה גבוהה מדי זה עלול לייצר תסכול, ואם הם ברמה קלה מדי הם עלולים לשעמם את הילד. לכן יש כמה שיטות לדעת מה יכול לעבוד לילדים שלכם.

  1. ספרים שמגיעים בסדרות – אחת השיטות הטובות לעודד קריאה היא לחשוף את הילדים לספרים שמגיעים בסדרות. כך, אם הילדים מתחברים לספר הראשון בסדרה זה מעודד אותם להמשיך ולקרוא עוד ועוד ספרים. פעמים רבות הסיפור הוא בהמשכים מה שיוצר רצון לברר מה קורה בפרק הבא או שהילדים נקשרים לדמויות ולעולמן הפנימי ורוצים לדעת עליהן עוד עוד. בגילאים הנמוכים יותר של ראשית הקריאה תוכלו למצוא את סדרות הספרים של ספרוני, טיפיטי, כראמל, ילד נינג'ה, פו הדב, איזדורה מון, מיראבל, ילדי בית העץ ועוד.
  2. להתייעץ בקבוצות בפייסבוק – למזלנו בעידן הדיגיטלי המידע מאד נגיש, תוכלו לחפש אחר ספרי ילדים ונוער מומלצים בקבוצות שונות בפייסבוק. תוכלו לחפש במדויק אחר ספרים שמתאים לגיל של הילדים שלכם ולסגנון שהם מתחברים אליו.
  3. להתייעץ עם הורים וילדים מהכיתה – כמו בנושאים רבים אחרים, ישנה השפעה חברתית גם בתחום הקריאה. אם יש ילדים בכיתה שקוראים ספרים מסוימים ומדברים עליהם זה יכול לעודד גם את הילדים שלכם לקרוא את אותם ספרים כדי להשתלב בשיחה ולהכיר. אחת הדוגמאות הטובות לכך היא סדרת הספרים של הארי פוטר שבגילאים מסויימים ילדים רבים אוהבים לקרוא אותם.
  4. להתייעץ עם המורה או הגננת – גם המורה והגננת יכולות לייעץ לכם על ספרים שיתאימו לגיל וליכולת של הילדים שלכם.

מה היתרונות של קריאה בגילאים צעירים?

הקריאה מאפשר לילדים לייצר לעצמם עולם דימיוני עשיר, היא מעודדת את הסקרנות הטבעית, משפרת את אוצר המילים, מפתחת יכולת מחשבה ביקורתית, מחזקת את יכולת הקשב ועוד. ילדים שאוהבים לקרוא ומקפידים על כך נוטים להצליח יותר בלימודים.

איפה אפשר לרכוש ספרי ילדים ונוער?

אחרי שהבנתם איזה ספרים מומלצים לילדים שלכם תוכלו למצוא אותם באתרי אינטרנט שמיועדים לספרי ילדים ונוער. כך תוכלו ברוב הסיכויים להגיע למגוון גדול יותר של ספרים רלוונטיים בחלוקה לגילאים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *