סערה סביב מינויו של טל מרדכי לנציג העדה הבוכרית

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

מלחמת הבוכרים: שבוע לאחר מינויו של טל מרדכי לנציג הקהילה הבוכרית נפתחה עצומה. בעירייה מכחישים שמינויו אושר. 

 

אם היו חסרות מחלוקות פנימיות ברחובות, הנה לכם עוד אחת. עצומה חריפה עליה חתומים 375 בני העדה הבוכרית ברחובות נגד מנהלת מחלקת הקליטה בעיריה שכזכור החליטה למנות את טל מרדכי לנציג הקהילה הבוכרית בעיר.

העצומה של העדה הבוכרית

תזכורת: בשבוע שעבר פירסמנו כי מחלקת הקליטה בעיר רחובות החליטה למנות את טל מרדכי לנציג הקהילה הבוכרית ויוצאי מרכז אסיה בעיר רחובות. היום אנחנו מפרסמים את תגובתם הנזעמת של ראשי ונכבדי הקהילה הבוכרית בעיר על כך שהנושא לא תואם מולם וכי להם מערכת ארגונית מסודרת הפועלת מזה למעלה מ 20 שנה בעיר רחובות.

חדשות רחובות - עיריית רחובות צילום רחובות ניוז - רחובות ניוז
עיריית רחובות צילום רחובות ניוז

מהעירייה נמסר: "מחלקת הקליטה בעיר לא מינתה נציג לקהילה הבוכרית/קווקזית, ומי שפרסם זאת, עשה את זה על דעת עצמו בלבד. מחלקת הקליטה תמשיך לעבוד מול כלל העולים בעיר, וכל ראש קהילה מוזמן לפנות אליה לקבלת סיוע ושיתוף פעולה".

 

טל מרדכי

טל מרדכי מסר בתגובה: "כמי שנמנה מבני העדה הקווקזית/בוכרית, שמחתי לקבל עשרות חיזוקים מבני העדה וראשיה לאחר הפרסומים. אם יש למאן דהוא ולו ספק קטן הוא מוזמן לשוחח עימי וישמח להכיר ולשתף פעולה בנושאים הקשורים לקהילה ולקידום אינטרסיה. יחד נחולל שינוי ונביא לכלל הציבור את פני העדה המכובדת שלנו ברחובות".

 

נציגי הקהילה הבוכרית בתגובה: תוכן העצומה מדבר בעד עצמו. איננו מוכנים לקבל בשום אופן מינוי לבני הקהילה שלא על דעתינו, בפרט לאור העובדה כי קהילת יהודי בוכרה מונהגת על ידי נציגים שפועלים בעיר במסירות ובאחריות מזה למעלה מ 20 שנה. צר לנו כי מחלקת הקליטה לא טרחה לערוך בדיקה מקצועית מי הם הגורמים הפועלים בקרב בני הקהילה בעיר טרם החלטתה למנות באופן חד צדדי נציג מטעמינו. מיותר לציין שחברי הקהילה מתנגדים לשנות את מבנה הנציגות הקיים הפועל בעיר, כפי שגם הביעו דעתם בעצומה שפורסמה.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *