תפקידו של עורך דין עיקולים

ofir

אף אחד לא רוצה להזדקק לשירות של עו"ד עיקולים אבל לעיתים לצערנו אין ברירה. לרוב, נהוג להעסיק עו"ד עיקולים כשאר ישנם חובות שעומדים בפני גבייה שעלולה להוביל לעיקול. עיקול הוא אולי תהליך הגבייה הכי נפוץ, באמצעותו הגובים מתקזזים על החוב אליהם בחלקו או בשלמותו. לעיתים תהליך הגבייה משמש כדי להקשות על בעל החוב לנהל את חייו, גם אם זה לא יגרום לקיזוז החוב, לדוגמה כאשר מוציאים צו עיכוב יציאה מהארץ.

מתי נשתמש בשירותיו של עו"ד עיקולים?

לרוב ניקח עו"ד עיקולים כאשר יפתחו מולנו תהליכי גבייה מול הוצאה לפועל או שיטות אחרות, לרוב בעקבות חוב של נפרע בזמן. התהליך הזה אלא מתחיל מאפס, ישנם מספר תרחישים שמובילים לכך שנצטרך את שירותיו של עו"ד עיקולים.

  1. משבר שהוביל להתנהלות כלכלית שגויה – ישנם מקרים שונים בחיים בהם אנשים מגיעים לנקודות משבר שמובילות אותם להתנהל לא נכון כלכלית. התנהלות כלכלית שגויה עלולה לייצר חובות שונים. לדוגמה, כאשר מישהו מלווה כסף לקרוב משפחה ולא מקבל אותו בחזרה.
  2. אירועי חיים בלתי צפויים – לפעמים אירועי בריאותי קיצוני כמו מחלה קשה שמונעת מאדם לעבוד ולהכניס כסף או בן משפחה שהגיע למצב סיעודי בפתאומיות, עלולים להובי להוצאות גבוהות שמקשות על אורח החיים הכלכלי.
  3. קושי לעמוד בעליות מחירים – לצערנו בשנים האחרונות אנחנו עדים לגלי התייקרויות, אנשים שבעבר היו מצליחים להתפרנס בכבוד מגלים לצערם שהשכר שלהם כבר לא מאפשר להם את אורח החיים שהם רגילים אליו. לאחר תקופה ארוכה שההוצאות עולות על ההכנסות עלולים להיכנס לחובות שאותם קשה לכסות.
  4. קושי לעמוד בהחזרי הוצאות שונים – אנשים ברגעי קושי מתפתים לפעמים להוצאות או הלוואות ואחרי זה מתקשים להחזירם ומגדילים את הגרעון הכלכלי שלהם.

איזה סוג עיקולים יש?

את העיקולים מוציאה לפועל, איך לא, ההוצאה לפועל. הוצאה לפועל יכולה להשתמש במספר סוגים של עיקולים. העיקול הנפוץ ביותר הוא עיקול מקלקלין, בעיקול זה מעקלים חפצים אישיים יקרי ערך של בעל החוב כמו מוצרי חשמל, רכבים, ריהוט. שיטה נוספת לעיקול היא באמצעות צד ג', במקרה כזה ניתן לעקל כסף שנמצא בחשבונות בנק, כספים שנמצאים בחברות הביטוח, משכורות ועוד. עיקול נוסף הוא עיקול של מקרקעין. במקרה כזה אפשר לעקל נכסים של בעל החוב, תחת תנאים מסויימים.

במה עוזר עורך הדין למי שנמצא בפני עיקול ותהליכי הוצאה לפועל?

במצב כזה עו"ד יכול לייעץ לבעל החוב להתמודד בצורה מותאמת אליו עם תהליכי העיקולים השונים. ישנם מקרים בהם ניתן להקפיא או לבטל תהליכי עיקול שהחלו, לאחד תיקים, לעזור בניסוח מכתבים לנושים ועוד. חשוב לקחת עו"ד מקצועי שמתמחה בתחום העיקולים באופן ספציפי כדי שיוכל ללוות אתכם באופן המקצועי ביותר ולהקל עליכם ככל הניתן בתהליך.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *