עונש מגוחך! רק שמונה ימי מאסר בכלא לתושב השטחים שנתפס ללא אישורים חמש פעמים

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז
משטרה

עונש מגוחך! השופטת אילה אורן חסה על תושב השטחים שנתפס חמש פעמים ברחובות והוא ריצה עונש של שמונה ימי מאסר בכלא בלבד.

שופטת בית משפט השלום ברחובות אילה אורן השיתה עונש מגוחך על שוהה בלתי חוקי שנתפס ארבע פעמים ברחוב הרצל ברחובות ופעם נוספת ברמלה כשאין ברשותו אישורי כניסה לישראל. השוהה הבלתי חוקי צאלח אלסאלמין בן ה- 34 נכנס לשטח המדינה לא פחות מחמש פעמים השנה ונתפס, כנגד צאלח הוגש כתב אישום אך השופטת חסה עליו וקבעה רק שמונה ימי מעצר בפועל וערבות בסך 1000 שקלים. גם במשטרה מאוכזבים מהיד הקלה של מערכת המשפט ומתנדב משטרה אמר לרחובות ניוז " אנחנו עושים את עבודתינו, במקרים רבים תופסים את השוהים הבלתי חוקיים באתרי בניה או סתם כך מהלכים ברחוב בצורה חשודה, מערכת המשפט לא מענישה כראוי וכעבור שבוע הם חוזרים לארץ כי הם יודעים שהעונש בין כה קל. אני לא מבין איך השופטת קבעה עונש כל כך קל ועוד במצב הבטחוני הרגיש במדינה".

עורך הדין ערן ראו שייצג את הנאשם אמר "התיק הזה חריג, לא רק כי אי לו עבר פלילי. אנו לא מוצאים מקרים שבגיל כזה הכניסות מתחילות בגיל כל כך מאוחר. כאן החריגות נובעת מכך שבמשך שנים ארוכות, הנאשם שהוא מאוים, רק בחודש פברואר 2018 וועדת המאוימים קבעה באופן סופי כי דוחה את הבקשה שלו. הרשויות במדינת ישראל נתנו בו אמון ליתן לו אישורי כניסה לישראל, זה לא השב"ח הקלאסי שנכנס ומורא החוק לא נמצא לנגד עיניו. אופן הכניסות, חמש הכניסות שהן אקראיות, יתכן שמדובר בכניסה אחת וכל פעם עצרו אותו".

השופטת אילה אורן קבעה את עונשו והשיתה עליו עונש קל של מאסר בפועל למשך 8 ימים בלבד, עונש מאסר מותנה ב- 30 ימים שלא יעבור עבירה בה הורשע למשך שנה והתחייבות בסך 1.000 שקלים.

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *