עוקץ האינסטלטורים: נעצרו 6 חשודים אשר על פי החשד הונו לקוחות באזור המרכז

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

זיוף בנסיבות מחמירות, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, התפרצות לבתי מגורים וגניבה, הונאה בכרטיס חיוב, גניבה, עושק ע"י הפקעת מחיר, עבירות מס ,
אלו הן חלק מהעבירות אותן מייחסת המשטרה לשישה חשודים שנעצרו הבוקר בתום פעילות סמויה שנמשכה מתחילת שנת 2016.


מדובר על חקירה המתנהלת במשטרה (הונאה תל אביב) בשיתוף עם גורמי מס הכנסה ומע"מ ובליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה ת"א, במהלכה נגבו עשרות תלונות של אזרחים שנפלו קורבן לחבורה שסיפקה כביכול שירותי אינסטלציה וגבתה בעבור השירות סכומי עתק שלפעמים הסתכמו בעשרות אלפי שקלים.
מחומר החקירה עולה כי החשודים נהגו להפיץ בכל אזור המרכז והן רחובות והסביבה מגנטים למתן שירותי אינסטלציה. למרות שהמגנטים נשאו שמות שונים של בעלי המקצוע ומספרי טלפון שונים , מחומר החקירה למדו החוקרים כי כל השיחות התנקזו למקום אחד.
מחומר החקירה עולה כי החשוד או מי משותפיו היו מגיעים לבית הלקוח ובדרכי מרמה, תוך ניצול מצוקת הלקוח או מפאת גילו המבוגר, גבו סכומים שהסתכמו באלפי ש"ח בגין תיקונים פעוטים שהגבייה בגין ביצועם הייתה צריכה להסתכם בלא יותר מכמה מאות שח.
החשודים לא הסתפקו בגביית הייתר ובמקרים אחדים אף גנבו מבתי הלקוחות תכשיטים, כסף מזומן, המחאות, כרטיסי אשראי בהן עשו שימוש תוך שמוציאים באמתלות שונות ומשונות את הקורבן מהדירה. לאחרונה, כך עולה מחומר החקירה, שכללו את אופן פעולתם ונהגו להתקשר לתושבים ותוך התחזות לנציגי תאגידי המים ולעיתים לנציגי חברת החשמל הודיעו על קלקול בצנרת או בארון החשמל והציעו את שירותיהם בפתרון הבעיה. במקרים אלו בעבור "תיקון התקלה" גבו החשודים סכומי עתק מבלי שבוצעה כלל עבודה.
כאמור היום (ב) פשטה המשטרה על בתי שישה חשודים ועצרה אותם ובהמשך היום (1700) יובאו בפני שופט ביהמ"ש השלום בת"א לדיון בהארכת מעצרם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *