עימות חריף בועדה להקצאות קרקע סביב בניית בית כנסת לקהילה הקונסרבטיבית

חדשות רחובות - האם ליהדות הרפורמית יש מקום בעיר רחובות? - רחובות ניוז

עימות חריף וחריג בוועדת הקצאות קרקע סביב בניית בית כנסת לקהילה הקונסרבטיבית, בין גיא צור לאיטל בציר אלשיך. 

 

עימות חריף נרשם היום (שלישי בשעה 15:45) בוועדת משנה להקצאות קרקע של עיריית רחובות, כאשר על סדר היו כחמישה עשר נושאים לאישור הקצאות קרקע.

הפעם התלהטו במיוחד הרוחות בין חברי המועצה, גיא צור שהתנגד להקמת בית כנסת לקהילה הקונסרבטיבית, לבין חברת המועצה איטל בציר אלשיך שלא רק שתמכה בהקצאה אלא ביקשה להעלות את הנושא מספר פעמים בשנה וחצי האחרונות.

הבקשה עסקה בנושא הקצאת קרקע בשכונת המדע.

מנכ"ל העירייה דורון מילברג סבר בשם הועדה כי המרחק בין בית הכנסת הקיים ברחוב מילר לבין הבקשה הנו לא עולה על 500 מטרים ומאחר והבקשה קרובה הועדה לא תמליץ להקצות לה קרקע.

בשלב הזה התלהטו הרוחות בין בציר אלשיך לצור.

צור צודד במילברג ובשאר חברי הועדה וטען כי אכן אין מקום להקצות קרקע להקמת בית כנסת.

בציר אלשיך בתגובה הגיבה בחריפות וציינה שזו חוצפה מאחר ויש קהילות שלדבריה מדירים אותן מכלל הציבור כדוגמת הקהילה הקונסרבטיבית.

בציר אלשיך סיכמה: " ברוב המקרים אישרתי בוועדת הקצאות קרקע בתי כנסת, לא יתכן שכאשר זה מגיע לאוכלוסייה החילונית בעיר או לקהילה הקונסרבטיבית, או לקהילה הגאה, ישללו מהן את הזכות להקצאת קרקע, צרכי הציבור הם לכולם".

גיא צור סיכם: " אני לא רואה מקום להקצאת קרקע לטובת בית כנסת רפורמי , ואצביע על פי צו מצפוני".

 

חבר המועצה אבנר אקוע

יו"ר הועדה חבר המועצה אבנר אקוע: "אנחנו ועדת רשות ולא חובה, הרעיון של הועדה הוא לשמוע את הבקשות והסיבות, אבל האישור הסופי שייך למועצת העיר שבפועל מאשרת את הנושאים. כך שלמעשה כל מה שהיה בוועדה לא ממש נחשב, זו אינדיקציה ראשונית של נציגי הסיעות כדי שחברי המועצה ידעו מה לבחור במועצה".

 

חדשות רחובות ניוז

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *