על 'א גְרוֹייסֵע מציאֶה' שמעתם??!!

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז


מיזם מיוחד במינו שהחל בפועל לפני 30 שנה, ובשלוש וחצי השנים האחרונות הפך למוזיאון מיוחד במינו.
אם חלמנו פעם על קפיצה קטנה אחורה בזמן, ניתן פשוט לבקר במוזיאון נפלא ומיוחד, מוזיאון 'א גְרוֹייסֵע מציאֶה' שבקיבוץ יפעת שבעמק יזרעאל.
מדובר במיזם פרטי של דרור ברק בן ה-48, אדם "בעל נשמה ישנה" כפי שהוא מעיד על עצמו, אשר לפני זמן קצר הגשים חלום ופתח לקהל הרחב מוזיאון נוסטלגיה שכולל יותר מ-3,000 פריטים שהיו בשימוש בארץ מתחילת המאה ה-20 ועד שנות ה-70.
דור הוא אדם החי בתוך סיפורים ישנים, בגיל 15 בעודו נער מרמת גן החל לאסוף פריטים ישנים ממקורות שונים.
לפני 18 שנה דרור עבר להתגורר בקיבוץ יפעת שבעמק יזרעאל, שם המשיך להגדיל את האוסף הנדיר.

המוזיאון מחולק לאזורים שונים על פי נושאים ותקופות; מרפאה, חנות מכולת, מטבח עמוס בכל טוב ומשק חקלאי שוקק מהווים רשימה חלקית בלבד מהמיצגים הנפלאים שבמוזיאון. החוויה של המעבר בין האזורים האלו מתעצמת הודות לאפקטים שונים (מוזיקת רקע, הפעלות לילדים, מכונות עשן וכדומה) ולעצם הנוכחות של דרור עצמו שמסוגל לספר סיפורים נהדרים על כמעט כל פריט באוסף. החזון היה להציג את העבר בצורה חיה ומהנה ככל האפשר להנאת המבקרים.

פירוש שם המוזיאון ביידיש, א גְרוֹייסֵע מציאֶה, הוא מציאה גדולה.

הכניסה למוזיאון היא בחינם ובתיאום מראש עם דרור בטלפון 052-8048222.
הסיבה לכך היא הרצון של דרור להציג לציבור הרחב את עולם הנוסטלגיה העשיר שהוא בנה לאורך שנים ולזכות בסיפוק ואושר. מבקרים במקום מגלים קשרים משפחתיים חדשים, נזכרים בילדות המרגשת שלהם וזוכים להעביר הלאה סיפורים וזכרונות מלפני שנים רבות. בקיצור, חוויה נהדרת ומומלצת לילדים במיוחד!

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *