עם בוא החורף: המדריך המלא להכנת הרכב לחורף

buypostil

קרדיט תמונה: Shutterstock

הכבישים רטובים, הראות מוגבלת וכל המערכות במכונית צריכות לעבוד קשה יותר כדי לשמור אתכם בטוחים. הנה כמה דברים שחשוב לדעת כדי לוודא שאתם מוכנים לנהיגה בחורף

פעם, כשמישהו היה רוצה להחמיא לרמת האמינות של המכונית שלו, הוא כנראה היה משתמש בקלישאה "רק לשים דלק, ולנסוע". היום, בעידן המכוניות החשמליות, זה אולי יעודכן ל"רק לחבר לחשמל, ולנסוע", אבל המהות לא השתנתה: כולנו מעדיפים מכוניות שלא צריך לדאוג להן יותר מדי. שתמיד מוכנות עבורנו מתי שנצטרך אותן, בלי תקלות, בלי הפתעות ובלי הוצאות מיותרות. אלא שמכוניות כאלה לא באמת קיימות, ומי שמספר אחרת כנראה מנסה למכור לכם אחת כזאת. גם המכונית המתקדמת והחדישה ביותר צריכה קצת תשומת לב, ואם לאחרונה נהיה לכם קצת יותר קריר בערב, זה אומר שעכשיו זאת הזדמנות טובה לוודא שהרכב שלכם מוכן לחורף. הנה כמה דברים שחשוב לעשות עוד לפני שהטיפה הראשונה נוחתת לכם על מכסה המנוע.

צמיגים

מטבע הדברים, לצמיגי המכונית שלנו יש אולי את המשימה הקשה ביותר מבין כל הרכיבים שמהם עשוי הרכב. הם האלמנט המחבר בין מרכב המכונית למשטח הנסיעה, הם אלו שצריכים להתמודד עם בורות בכביש, ובימי החורף הם צריכים לעשות את מלאכתם גם כשהכביש רטוב או אפילו מוצף. אז כדי שהם יוכלו לעשות זאת, עלינו מוטלת המשימה לוודא שהם תקינים. זה אומר לגשת עם הרכב לפנצ'ריה ולבקש מאיש מקצוע שיציץ בצמיגים, יוודא שהחריצים שלהם עמוקים מספיק, יחפש סדקים או קרעים שעלולים לעשות לנו צרות בכביש, ובאופן כללי יוודא שהם מוכנים לגמרי להתמודד עם החודשים הרטובים שלפניהם. חשוב לזכור שבישראל, בה הכבישים רותחים מחום השמש רוב ימות השנה, מכוניות רבות מגיעות לחורף אחרי שהצמיגים שלהן כבר עבדו קשה מאוד בחודשי הקיץ. אם יש צורך להחליף צמיגים, עשו זאת בלי דיחוי. מדובר פשוטו כמשמעו בעניין של חיים ומוות.

פנסים

המון פעמים אנחנו מגלים שאחד מפנסי הרכב שלנו לא מתפקד, רק כי מישהו מסב את תשומת ליבנו לכך, אחרי שכבר יורד החושך. העניין הוא שבימים גשומים קשה יותר לראות אותנו בכביש, וקשה גם לנו לראות את מה שמסביבנו, ולכן חשוב לוודא שכל פנסי הרכב מתפקדים, לרבות אורות הבלימה, האיתות, האורות הגבוהים וכו'. אגב, כדאי לזכור שאם רכשתם מבעוד מועד ביטוח צד ג' לרכב שלכם, הרי שאתם מכוסים במקרה שרכבכם יגרום נזק לפנסים או למראות של רכב אחר, אבל לא במקרה של נזק לפנסים או למראות שלכם. מה שכן, תמיד קיימת האפשרות לרכוש הרחבה של הביטוח, כדי להיות מכוסים גם באספקט הזה.

בלמים

כמעט מיותר להבהיר עד כמה בלמים תקינים ברכב הם מצרך חובה בחודשי החורף, אבל ברשותכם נתעכב על כך בכל זאת. נכון, ברוב הרכבים בימינו כבר מותקנות מערכות בטיחות שונות המסייעות במניעת החלקה בעת הבלימה, או כאלה שאפילו בולמות אוטונומית במקום הנהג למקרה שהוא לא היה עירני מספיק. אלא שבסופו של דבר שום דבר לא באמת יעזור אם בעת בלימת חירום – או אפילו בעת בלימה סטנדרטית לצורך העניין – הבלמים ברכב שלכם לא תקינים. לכן, עוד לפני הגשם הראשון, בקשו מהמוסכניק שלכם להעיף מבט ברפידות, ולוודא שאתם מגיעים לחורף הזה עם הבלמים הכי תקינים שיש.

מגבים

יכול להיות שהעובדה שמדובר בחלק זול כל כך במכונית היא שגורמת לנו לפעמים לזלזל במגבים, אבל האמת היא שיש סיבה טובה למה הבוחן בטסט השנתי שלכם שם עליהם דגש כזה. בסופו של דבר, מגבים לא תקינים כשאתם נוהגים במזג אוויר גשום, הם בערך כמו לנהוג עם עיניים מכוסות. אז ודאו שהמגבים שלכם תקינים לפני שמגיע החורף, או שפשוט תשקיעו מראש כמה עשרות שקלים בהתקנה של מגבים חדשים.

לסיכום, החורף הישראלי הוא אולי לא מאיים ואינטנסיבי כמו החורף האירופי, אבל הוא מספיק כדי לאתגר גם את המכוניות המתקדמות ביותר שיש. הקפידו להכין את רכבכם לחורף, ותדעו שעשיתם כל מה שאפשר כדי להקטין את הסיכוי להיות מעורבים בתאונה, חלילה. סעו בזהירות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *