עצוב! בגיל 85 נפטרה יונה עטרי השחקנית והזמרת תושבת שכונת שעריים לשעבר

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז
יונה עטרי ז"ל

עצוב! בגיל 85 הלכה לעולמה תושבת שכונת שעריים לשעבר, השחקנית הידועה יונה עטרי.ההלויה תערך מחר(שלישי) וארונה יוצב בתיאטרון הקאמרי

עטרי נולדה בצנעא בירת תימן ועלתה לארץ ישראל עם הוריה בהיותה תינוקת וגדלה בשכונת שעריים ברחובות. יונה הבת הבכורה למשפחה בת שבעה ילדים. אחיותיה הן שדרנית הרדיו הידועה שוש עטרי והזמרת גלי עטרי. יונה הצטרפה ללהקת הנח"ל עם הקמתה ב-1950 והייתה לכוכבת הראשונה שלה. למדה משחק בסטודיו הדרמטי של תיאטרון הבימה בהדרכת צבי פרידלנד. ב-1957 הייתה חברת להקת "בצל ירוק", ולאחר מכן השתתפה ב-1958 בהצגה המוזיקלית "תל אביב הקטנה" שכתבו חיים חפר ודן בן אמוץ, שם ביצעה שירים שהפכו ללהיטים כמו "רינה" ו"טיטינה". ב-1961 הופיעה עם יוסי בנאי ואבנר חזקיהו במופע "יוסי-חזקי-יונה", בשירים שהלחין סשה ארגוב. הלהיט הגדול שלה באותה תקופה היה "המורה לזמרה". ב-1964 כיכבה עטרי יחד עם אילי גורליצקי ורחל אטאסבמחזמר "שלמה המלך ושלמי הסנדלר" שזכה להצלחה רבה והפך לקלאסיקה. היא גילמה את דמותה של נעמה אשת שלמי וביצעה את השירים "זה לא בשבילי" "שיר המריבה" ו"שיר הפיוס" שהפכו ללהיטי התקופה. ב-1965 העלתה עם אילי גורליצקי את המופע המוזיקלי "שוק המציאות", עם שירים שכתב נתן אלתרמן כגון "קונצרטינה וגיטרה" ו"אלימלך".

האחין מומי לוי ספד לדודתו לפני זמן קצר:" יונה יקרה – דמות אגדית הראשונה של להקת הנח״ל, שרה ושיחקה לצד הגדולים מכולם, היא הופיעה בטלויזיה( רחוב שומשום וכו..), בקולנוע ובתיאטרון והיתה לאחת הנשים הראשונות והמובילות שהיוו סמל של כישרון והצלחה. יונה דודתי האהובה, נוחי על משכבך בשלום, יהי זכרך ברוך לעולם!".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטוויטר:‏"מלהקת הנח״ל ועד "שלמה המלך ושלמי הסנדלר", יונה עטרי הייתה מופת של כישרון בכל דבר שעשתה. גדלנו איתה והיא הפכה לחלק מהמורשת הישראלית. היא תחסר לכולנו. יהי זכרה ברוך".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *