ערב הוקרה למנהל הכדוריד של הפועל רחובות שייקה בלום ז"ל

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

במעמד משפחת בלום נערך אמש(מוצ"ש) במרכז אשכול פייס בעיר ערב הוקרה למנהל המיתולוגי של קבוצת הכדוריד הפועל רחובות ,שייקה בלום ז"ל שהלך לעולמו לפני קצת יותר משנה בגיל 89. 

האירוע הוא פרי יוזמה של בנות הפועל רחובות בכדוריד בשיתוף משפחת בלום וחבריו של שייקה ז"ל ,אשר ששימש שנים רבות כמנהל קבוצת הבוגרים הנוער של הפועל רחובות והן מנהל נבחרת ישראל בכדוריד נשים ונערים .ונחשב לדמות אב עבור רבים, במיוחד לקבוצות הנשים בתחילת שנות ה-70 שהורכבה מבנות צעירות שהשתייכו לסגל הבוגר באירוע השתתפו בין השאר שחקני עבר מישה יוסיפוביץ' ,איתן מדמוני, אלון(אלוני) גמליאל, נתן פרי , גיורא בן ארי,גדעון (גיגי) כהן, רמי שטייגר וכן הבנות ליאורה סנדלר, פנינה שלומי,מיכל רוזנבאום, ציפי סנדלר, רונית שטייגר,שרה אברהם וכן ראשי העיר לשעבר מיכאל (מיש) לפידות ויעקב סנדלר.

שחקני עבר הפועל רחובות יחד עם זוהר בלום בערב הוקרה למען אביו שייקה בלום ז"ל

במהלך האירוע זכו מאות מהנוכחים לשמוע על סיפור חייו של שייקה בלום ז"ל שטרם סופר וכן תחנות בחייו. שייקה, אשר שרד את השואה כילד הרגיש סגרת מעגל בעקבות פעילות שיזם – חילופי משלחות נוער בין רחובות לעיר אוסנבריק בצפון גרמניה. מאות בני נוער נסעו לגרמניה, נפגשו עם בני נוער גרמנים, ביקרו במחנות הריכוז והיו גשר לשלום בניסיון לבנות עולם חדש בלי מלחמות. מאות בני נוער גרמנים ביקרו בארץ והפכו שגרירים של רצון טוב למדינת ישראל.
פעילותו עם העיר אוסנבריק התקיימה עד שנת 1982 – אז נחתם חוזה הידידות בין העיר רחובות לעיר היידלברג. הוא הצטרף לאגודת הידידות, ומאז המשיך בפעילות עם היידלברג ורחובות. השחקנים והשחקניות אף נהנו ממצגת תמונות מביקורו האחרון לפני כשנתיים בשנת 2016 עת  ערך ביקור יחד עם בנו ,זוהר שליווה את משלחת תלמידי י"ב מתיכון למדעים ותיכון קציר, במסע הקשה והחשוב לפולין. במחנה אושוויץ- בירקנאו.הקהל נהנה ממופע שירה של שחר ומשה יוסף.

סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך ,זוהר בלום הודה למארגנים על היוזמה המבורכת ואמר :"הדבר הכי חשוב זה להגיד תודה. אני נרגש,ולא ציפיתי . לפני מס' חודשים אמרו לי שרוצים לעשות ערב לזכרו-ואמרתי בסדר. אבל, לראות את הדבר הזה ולתת לאנשים טעימה מחייו של אבא ,השמחים והמאושרים . הוא בחר לשמוח וזה החלק הכי משמעותי וזה המסר שהועבר. הוא לא בחר לספר את שעבר עליו בילדותיו ,חיים לא קלים-הוא בחר לחיות. עם לכתו של אבא פנו אלי בנות הכדוריד ,הבנות שלו. שהן הולכות להרים ערב לזכרו,אמרו וקיימו. בנותיו או 'אחיותינו' הוציו לפועל את הערב המדהים הזה ואין לי ספק שאבא נוכח בערב זה. יושב במרומים על כס מנוחתו עם כל החבר'ה וצוחק צחוק רם ובוודאי גם מזיל דמעה של געגוע  על מה שהותיר מאחוריו . אבא-הותרת מושרת מדהימה. נתת כל חייך למען הציבור למען משפחתינו ,אנחנו רק יכולים להגיד לך דבר אחד-תודה. תודה על כל מה שעשית ואנחנו הולכים לשמור על זה לאורך כל הדרך ,מהחברים שלך ושחקניות הכדוריד , שחקני הכדוריד ,הנוער והמאמנים ,אגודות הידידות אוסנבריק-היידלברק ובכל מקום שנגעת. תמיד זכרו את החיוך שלך. בתור ילד ,אני זוכר שרצתי אחריך במגרש ותמיד שחזרנו מהגן או בית הספר היינו עוברים דרך מגרש הפועל כדי לראות מה קורה וככה כל יום באהבה ושמחה. אני לא חושב שאפשר לראות עוד קבוצות במדינת ישראל שנשארו כמו משפחה גם הבנות וגם הבנים . אבא שלנו היית איש של אהבת אדם ואתם כולכם משיבים לו אהבה וממקום זה נולד הערב היפה והמרגש הזה וזה המקום להגיד תודה על היוזמה המרגשת בלעדיכם זה לא היה קורה" .

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *