נערך ערב שיח והגות רוחני ומרגש – ליל ט' באב, באירוע "הלילה לא לומדים תורה"

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

ערב שיח והגות נערך אמש, ליל ט' באב, באירוע "הלילה לא לומדים תורה" של רשת חוויות

 

הערב המסורתי, שהתקיים במרכז הקהילתי חוויות שוויץ המדע (17.7), נפתח בקריאת מגילת "איכה" ע"י –חיים טל, יוסי שלם, דובי סלע, צחי יערי ויוסי מדר. את השיח החברתי בנושא "ישראל הראשונה, השנייה והבית השלישי – האחריות האישית והלאומית בשנת 2021" הובילו השנה הסופר יונתן יבין, הסופר עו"ד ישי שריד, יו"ר עמותת "בת מלך"- צילית יעקובסון והרב אברהם סתיו, בהנחיית העיתונאית והסופרת אמילי עמרוסי.

חברי הפאנל אמש

"גם השנה פקדו מאות אנשים את רחבת הדקלים במרכז חוויות שוויץ המדע לחוויה מרתקת של שיח על חורבן, תקומה, מחלוקות ואחדות", אמר אמיתי כהן, יו"ר רשת חוויות, שהוסיף: "אני מודה לתושבים ולמשתתפים על שיח מרתק, סובלני ומכיל. תודה למ"מ מנכ"ל הרשת, גולן ביטון, למנהלת מרכז חוויות שוויץ המדע אוסנת לוי ומפיקת האירוע, לרכזת התרבות פנינה שטאובר, על הובלת אירוע חברתי מסורתי משמעותי זה".

אמיתי כהן

במהלך הערב עלו שאלות נוקבות, שזכו לתשובות מפתיעות וכמובן, לא אחידות, של משתתפי הפאנל. כך למשל, לשאלה "אם ניתן היה לך כעת לוח לחצנים והיה בו לחצן שבאמצעותו היית פותר את בעיות החברה הישראלית, במה היית בוחר?", ענה הרב אברהם סתיו, כותב ספרי הלכה ור"מ בישיבת מחניים כי יש להתרכז לשם כך בדיונים מהותיים ומחלוקות נוקבות ועמוקות הנוגעות לתפיסותינו – "מה זה להיות יהודי, לאן הגענו, מה מטרותינו, לאן אנו שואפים". עוד הוא אמר כי חשוב שנדע איך מתווכחים, לא פחות חשוב מתהליך הגישור.

הערב הסתיים בדברי ברכה וסיכום נרגשים של האלוף במיל' עוזי דיין, שהיה ממקימיו של המיזם, אשר דיבר על חשיבותו של הערב הזה, על הצורך להמשיך בשיח והעמקת הזהות היהודית.

מ"מ רשת חוויות גולן ביטון

"אירוע "הלילה לא לומדים תורה" מתקיים בהצלחה 20 שנים ברציפות ביישובים שונים ברחבי הארץ, על ידי כנס שדרות לחברה יחד עם אישים רבים ומובילים מהפוליטיקה, התרבות, התקשורת והאקדמיה בישראל.

 

 

חדשות רחובות ניוז

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *