עתירה לבג"ץ – מאבקם של המתמחים עולה שלב

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

מאבקם של המתמחים והסטודנטים למשפטים עולה שלב, לאחר שהודיעו כי יצאו למאבק, ממשו את האיום ואתמול ,יום ה 18/5/17 הגישו המתמחים עתירה לבג"צ נגד לשכת עורכי הדין ושרת המשפטים, שכותרתה הנה – בג"ץ 4109/17 עו"ד אורן טסלר, דפנה פלר ונדיר שיינר נגד שרת המשפטים ואח׳, לעניין תחולת שינוי מתכונת הבחינה, כשברקע למאבק קיים החשש אצל הנבחנים שנכשלו בבחינה כי יידרשו ללמוד מחדש חומר חדש במקום לגשת לבחינה המוכרת להם.

המתמחים והסטודנטים למשפטים הוכיחו כי הם אינם עוסקים בדיבורים בלבד אלא עברו לשלב המעשים אתמול הגישו המתמחים והסטודנטים למשפטים עתירה לבג"צ בה הם דורשים כי הבחינה החדשה לא תחול על סטודנטים למשפטים אשר סיימו את לימודיהם לתואר במשפטים. בתוך כך אתמול, התקיימה הפגנה מרשימה מול בית לשכת עורכי הדין בדניאל פריש בתל אביב, בה קראו המפגינים קריאות בדבר צדק חברתי ועקרון חופש העיסוק ודרשו כי בחינות הלשכה יהיו בחינות הוגנות וראויות.
כמו כן, המתמחים פתחו אף דף פייסבוק בו מופיע מאבקם של המתמחים תחת הכותרת "זעקת המתמחים והסטודנטים למשפטים", הדף משמש במה לאותם מתמחים הנאבקים למען עתידם המקצועי כעורכי דין ובו חברים אלפי משתתפים.

לצד העתירה האמורה פועלים המתמחים במספר מישורים ואתמול הם הוציאו נוסח מיוחד עבור המתנגדים לשינויים הצפויים בבחינות הלשכה בו נכתב כך:

דפנה פאלר מפעילות המאבק כתבה בדף הפייסבוק של המאבק "זעקת המתמחים והסטודנטים למשפטים", "אתם רואים אנשים מחייכים, משתדלים להחזיק מעמד, מנומסים, ראויים שעל לא עוול בכפם מנסים להשחירם…"אתם לא ראויים, את האנרגיות תשקיעו בלימודים במקום בבכיינות" אלו הן ההודעות והתגובות שאני מקבלת וגם חבריי.
אלו שאמורים להיות הגוף ששומר עלינו, "האבא והאימא" שלנו פשוט הביא את ציבור עורכי הדין להיות מורעל נגדנו ובכל זאת, יש גם קצת אור כשעו"ד גם כותבים לנו כמה הם גאים בנו ומחכים שנוסמך כי אין ספק שנהיה טובים ושנמשיך לדרוש את שמגיע לנו.
אמהות השאירו את תינוקם החולה עם משפחה או מטפלת, אמהות הגיעו עם התינוקות שלהם, אנשים עזבו עבודה, אנשים יצאו מאזור הנוחות ולמה? כי איכפת להם!! כי מגיע להם לעסוק במקצוע שהם השקיעו שנים עבורו. כי הם מאמינים בעצמם ואת זה (!) אף אחד לא ייקח מהם!

אל תשכחו שגם בעיטה זה צעד אחד קדימה !".

תצטרפו למאבק כי זה מאבק של כולנו ,היום זה מתמחים למשפטים מחר אלו עלולים להיות מתמחים במקצועות אחרים.
לסרטון: לחצו כאן

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *