פליטים בישראל

ofir

כפי שכולנו יודעים, לא חסרים אנשים זרים שחיים בישראל, ולכל אחד מהם יש מעמד מוסדר אחר. אחד מאותן אפשרויות לגבי הסדרת המעמד בארץ, הוא הבקשה להגדרה של פליט. חשוב להבין שכמו הרבה בקשות אחרות להסדרת מעמד בארץ, לא מדובר על עניין פשוט. בפועל זה תהליך ארוך שיכול להיות גם לא מעט מסובך שכן הוא כולל בירוקרטיה רבה ומורכבת. פליטים, על פי ההגדרה, הם אנשים שנאלצים לברוח מארץ מולדתם בשל פחד מוצדק מרדיפה, שלרוב מבוסס על גזע, דת, דעות פוליטיות או השתייכות לקבוצה חברתית מסוימת. אנשים אלה למעשה יוצאים למסעות מסוכנים, ומשאירים מאחור בתים, משפחות וכל מה שמוכר, בתקווה למצוא ביטחון והרמוניה חלקית בארצות זרות. ההחלטה לבקש מקלט לעולם אינה מתקבלת בקלות; מדובר במוצא אחרון לאלה שמוצאים עצמם במצבים בלתי נסבלים שבהם חייהם או חירותם נמצאים בסיכון. ברוב המקרים מדובר כמובן על אנשים שאומנם נמצאים כבר בישראל, אך הם אינם מכירים את הבירוקרטיה, לא יודעים מה אומר החוק וגם לא מבינים את השפה. לכן ברור מדוע הסיטואציה שלהם מורכבת מאוד, וטבעי שהם יזדקקו לעזרה.

כל הסיבות לפנות לקבלת עזרה בנושא של פליטים

לא אחת קורה שאנחנו, כישראלים, מכירים אנשים שרוצים להגיש בקשה של פליט. זה יכול להיות בגלל סיבות כאלה ואחרות. מה שמשותף לכל המקרים הללו, הוא הרצון העמוק שלנו לעזור לאותם אנשים. עם זאת, חשוב להבין שזה לא באמת כל כך פשוט. אומנם זה נכון שאתם, בתור דוברי השפה, תוכלו לתת לאותם פליטים לא מעט אינפורמציה, אך בין זה ובין עזרה פרקטית משפטית יש הבדל. לכן נשאלת השאלה: מה בכל זאת עושים וכיצד ניתן יהיה לעזור לאותו אדם שרוצה להיות מוגדר כפליט? כאן בדיוק נכנסים לתמונה עורכי הדין שבאמת מכירים את התחום הזה על בוריו. מי שמכיר את התחום הזה יכול לבדוק את המקרה שאנחנו מניחים על שולחנו, ובהתאם לידע שלו בתחום, הוא יוכל לעזור לכם לנווט ולהבין מה כדאי לעשות.

בחרו בקפידה את עורכי הדין שבהם אתם נעזרים

כל הסוגייה של פליטים הינה סוגייה מאוד רגישה. אין מקום לטעויות כאשר מגישים בקשה כזאת ולכן ברור מדוע אתם תוהים: מי יהיו עורכי הדין שיוכלו לעזור בצורה מקצועית? למרות שלא מעט מומחים מציעים את שירותיהם בתחום הזה, יש לעצור ולבדוק היטב במי אתם בוחרים. הרעיון הוא לבחור עורכך דין שיוכל לבדוק לעומק את המקרה של אותו אדם שאתם רוצים להגיש לו עזרה. כמו כן, עורך הדין צריך לייצג אותו, לסייע לו וללוות אותו לכל אורך הדרך. רק כך ניתן להבטיח שבסופו של דבר, האדם יקבל מעמד של פליט וכך הוא יוכל להישאר לחיות בישראל באופן חוקי ומוגן. לכן רצוי לפנות רק לעורכי דין שיש לכם ידע וניסיון רב בתחום הרגיש והמורכב הזה.

תגובות