פסטיבל הפסלים החיים הסתיים: מי הפסל החי שזכה במקום הראשון?

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

100 מיצגים, 150 מציגים ממדינות העולם, מישראל ומרחובות ו3 פסלים חיים זוכים!.סיכום בתמונות.

פסטיבל הפסלים חיים הבינלאומי ה – 10 של רחובות ננעל אמש (חמישי) ; אחרי שמשך אליו מבקרים מכל הארץ ומכל הגילאים.
השנה ביקרה בו משלחת מיוחדת של מנהלי מחלקות התרבות מרשויות בכל הארץ, ובהיכל התרבות נערך טקס חגיגי המציין את פסטיבל העשור. בטקס, שנערך במעמד ראש העיר, רחמים מלול, מנכ״ל העירייה דורון מילברג, מ״מ מנכ״ל החברה העירונית איציק עובדיה , המנהל האמנותי של הפסטיבל ג׳קי בכר ומכובדים נוספים, נחשף ״ספר העשור״ המאגד את התמונות ומראות הפסלים המיוחדים מכל שנות הפסטיבל עד כה .

כמיטב המסורת, גם השנה צוות שיפוט מיוחד בחר בפסלים הטובים ביותר מתוך 100 הפסלים שהציגו כ150 האמנים שהשתתפו בפסטיבל . אמש, עם נעילת הפסטיבל, הוכרזו הזוכים ע״י עודד עמרם, מחזיק תיק התרבות, והתעודות הוענקו בטקס חגיגי במעמד מ״מ מנכל החברה העירונית איציק עובדיה, מנכ״ל העירייה דורון מילברג, סגן ראש העיר עו״ד יניב מרקוביץ׳ וחברת המועצה דר׳ רוני באום.

מקום ראשון פיקאסו

במקום הראשון- פיקאסו 2019
במקום השני- לוכדת החלומות
במקום השלישי – טבע דומם
ציונים לשבח הוענקו לעבודת- SISI@SIMA
ולקבוצת בימת הנוער רחובות, אשר לרגל פסטיבל העשור יצרו והציגו 10 פסלים חיים – ביניהם הנסיכה דיאנה, נפוליאון ואיך המשוררת.
כמו כן הוענק ציון לשבח לתיאטרון ברמוזה אשדוד שכיכבו עם פסלים חיים בשם ״מוזיאון״, שכלל מעין פורטרטים של דמויות מוכרות ובהם פיקסו ופרידה קאלו.

רחמים מלול, ראש העיר: ״פסטיבל הפסלים החיים הוא מותג תרבותי מוביל בישראל, והמבקרים שמגיעים אליו מכל הארץ מוכיחים זאת כל שנה מחדש. האמנות המיוחדת, הפסלים הססגוניים והמעניינים , וההתחדשות שלנו השנה בהגדלת שאח הפסטיבל- הציעו חוויה ייחודית ומרתקת לכל המשפחה. אני גאה ושמח על ההצלחה השנה ומזמין את תושבי רחובות לאירועים הבאים של הקיץ ״

עודד עמרם, מחזיק תיק התרבות :״פסטיבל העשור הוא הטוב ביותר והעשיר ביותר, כיוון שהוא מכיל את כל הידע, היכולות וההיסטוריה של אמנות הפסלים החיים מהפסטיבל הראשון ועד כה, ואת התוצאות ראינו השבוע. מדי שנה אנחנו מצליחים לחדש ולהפתיע, מה שגורם לגידול העקבי בהיקף המבקרים משנה לשנה. השנה הרחבנו את הפסטיבל והרחבנו גם את ההנאה.

איציק עובדיה , מ״מ מנכ״ל החברה העירונית לתרבות נופש וספורט רחובות :״עם נעילת פסטיבל העשור , חשוב לי להגיד תודה גדולה לציבור שוחר התרבות מרחובות ומחוצה לה, שהצביע ברגליו והגיע בהמוניו לחוות ביחד איתנו את פסטיבל העשור לפסלים חיים החגיגי וססגוני ביותר שהפקנו . שמחנו לארח אתכם! ״

ג׳קי בכר, המנהל האמנותי של הפסטיבל:״לא האמנתי שאתרגש כל כך מחגיגות העשור, ומודה שזה היה עבורי אחד הפסטיבלים המרגשים עד היום. רבבות המבקרים שמאשרים ברגלים את האהבה למה שאנחנו עושים, רק הוסיפו לזה קורטוב של שמחה נוספת.תודה לעיר רחובות שהפכה לבית שני עבורי.״

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *