פרסום ראשון:עיריית רחובות מתכונת לדרוש מאות אלפי שקלים מזכיין הפרסום

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

לפי חוקי העזר העירוניים בעיריית רחובות. גובה העירייה אגרות בגין פרסומים על ,פרסומים על מכוניות ציבורית (אגד) בדיקה פנימית גילתה כי הזכיין של פרסום על גבי האוטובוסים (כנען)דיווח על מספרים כוזבים הרחוקים מהמציאות. כעת מתכונים בעירייה לדרוש את הכספים המגיעים לה רטרואקטיבית .

לפי חוקי עזר שמועצת העירייה רשאית להתקין, העירייה רשאית לקבוע הוראות בדבר תשלום אגרות, היטלים או דמי השתתפות בעד השירותים שהיא נותנת. ובכלל זה הדבקת מודעות או פרסום באמצעים שונים.
בהתאם לכך גובה העירייה אגרות בגין פרסומים על לוחות מודעות, פרסומים על מכוניות ציבוריות, פרסומים בסככות המתנה לאוטובוסים, פרסומים על מתקני מפה, פרסומים על גבי גשרים, פרסומים על גבי עמודורים ומכווני תנועה.
לכנען מדיה בתנועה יש זיכיון בלעדי לפרסום ע"ג כ-2000 אוטובוסים עירוניים של החברות אגד, אגד תעבורה, מטרופולין, מטרודן וקווים בכל רחבי הארץ .
אגף התנועה,שילוט ,פיקוח ושיטור עירוני המטפל בגביית אגרת פרסום , הוא אחראי גם לגביית אגרות פרסום על גבי אוטובוסים מהזכיינית-כנען.
כאמור , הביקורת הפנימית שבוצעה ע'י האגף התנועה ,שילוט, פיקוח ושיטור עירוני בדקה את כמות האוטובוסים הנכנסים לעיר ,בעוד בחברת המדיה דיווחו על כמות של 45 אלף אוטובוסים בחודש המספרים שנספרו באגף הראו תמונה שונה לגמרי ובשורה התחתונה מדובר במספרים פי 3 מאותה כמות שציין הזכיין מזה מספר שנים בגין תשלום אגרה.
לאור הדברים פנו באגף ליועצת המשפטית של עיריית רחובות עו"ד מיכל דגן ,בשאלה כיצד לפעול מול הממצאים החדשים בגין אי תשלום אגרת פרסום כנדרש.
דגן, לא השאירה מקום לספקות מאחר והדיווח השוטף מהזכיינית-כנען לא היה תואם עם הנתונים בשטח ולכן בעיריית רחובות לא התקבלו כספים בהתאם. אי לכך הנחתה היועצת המשפטית את אגף התנועה,שילוט ופיקוח לדרוש מחב' כנען את ההפרשים הכספים רטרואקטיבית בגין הדיווח הכוזב עבור הפרסום לצורך חיוב האגרה.
צריך לזכור כי הכנסה בפועל מפרסום על גבי אוטובוסים יכולה להגיע למאות אלפי שקלים לקופת העירייה מדי שנה ויש כאלה הטוענים שמדובר בסכום שמעל חצי מליון שקלים בשנה

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *