פרסום ראשון : האם עיריית רחובות עוברת על החוקים של עצמה

פרסום ראשון : האם עיריית רחובות עוברת על החוקים של עצמה

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

תושבים רבים הבחינו לאחרונה בשלטים פרסומים של "צוות 3 " התלויים על עמודי תאורה ורמזורים בעיר בניגוד לחוקי העזר העירוניים

בתחילת השבוע בשעות אחר הצהריים , עשה את דרכו הביתה תושב רחובות . כשעמד באחד הרמזורים הבחין בשלט שתלוי על עמוד מתחת למצלמות עם כיתוב בולט "צוות 3" והן מס' הטלפון להתקשרות. על פניו מדובר באותה חברה קבלנית אשר ביצעה את עבודות התקנת המצלמות ברחבי העיר, עבור עיריית רחובות.היות שלא מדובר בשלט קטן מאוד,אלא שלט שנראה למרחק רב. גרמו לו להתנענע בחוסר נוחות בכיסא הרכב .זאת לנוכח המציאות החדשה והן עצימת עיניים מצד קברניטי העיר שנתנו את הסכמתם למהלך זה בניגוד לחוק עזר עירוני לרחובות (מודעות ושלטים) התשס"ח-2008.
עיקר הזעם של אותו תושב, בא מכיוון שהשלט של אותה חברה קבלנית תלוי על תמרור עירוני וידוע לכל שעל פי חוק עזר אסור לתלות שלט על עמוד, ויתרה מכך בחוק עזר אף מצוין בהגדרות כי אין להתקין במקום ציבורי -ארגז ראווה.
כאשר ההגדרות לארגז או ארון או מיתקן אחר בעל נפח, שהותקן במקום ציבורי ואפשר להציג בו סחורה או מיתקן לפרסום מודעות, שהותקן במקום ציבורי, העשוי עץ, מתכת, חומר פלסטי, זכוכית או חומר אחר. כלומר כפי שניתן לראות בתמונות אכן מדובר בארגז ראווה שסותר את הפקודות של חוק העזר העירוני .

יתרה מכך ראש העיר,רחמים מלול חתום על חוק העזר העירוני ומאחר והוא זה שעומד בראש העירייה הרי שחלק מהטענות מופנות עליו ועל עיריית רחובות . חשוב להדגיש כי בסמכות ראש העירייה לתת רישיון ,לסרב, לבטלו, לשנותו, לכלול בו תנאים, להוסיף עליהם ולשנותם, ובין היתר, לקבוע הוראות בדבר מקום הצבתו של השלט, גודלו, צורתו וסוגי החומרים מהם ייעשה. כשהפננו שאלה לעיריית רחובות, האם הזכיינית "צוות 3" קיבלו רישיון לתליית השילוטים מראש העיר כנדרש על פי חוק
השיבה העירייה לדברים: " צוות 3 הינה הזכיינית שהתקינה את המצלמות על הרמזורים. משכך, הוטבע סמל החברה על ארונות התקשורת."

מנהל אגף התנועה ,שילוט פיקוח ושיטור עירוני ,ליאור שוקרי השוהה בימים אלו בברצלונה גם התייחס לעניין "אחרי שנתיים אנשים נזכרים שיש ארונות של צוות 3 על הרמזורים? ". והוסיף "זה הזכיין של מצלמות הרמזורים וכל האחריות עליו, אם זה שיפוץ או תיקון של המצלמות. הטענה שמדובר בחוק עזר עירוני אין לי בעיה שניפגש בבית משפט ונוכיח שהכל נעשה על פי חוק . זה בדיוק כמו שיש שומרים בבתי הספר ובגני הילדים , יש מדבקה של "צוות 3 על הקירות המבנה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *