פרסום ראשון: השיחה שהצילה את עידן מהטבח: "אבא התקשר וסיפר שמחבלים מחופשים לשוטרים"

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

עידן עובדיה מצרי בן 28 מרחובות רצה לחגוג עם חבריו את יום הולדתו, למרבה מזלו הוא ניצל מהטבח הנורא שהיה ב- 7.10.2023 בדרום הארץ.  "אבא התקשר ואמר שיש מחבלים שהתחפשו לשוטרים, באותו רגע עשינו פרסה ונסענו לכיוון השני". 

 

שבוע ושלושה ימים לאחר הטבח הנוראי בדרום הארץ, הסכים עידן עובדיה מצרי לשתף מה הוא וחבריו עברו ביום הולדתו שהפכה לסיוט וכאב של מדינה שלמה. עידן "ביום שישי עשיתי קידוש אצל אבא שלי בבאר שבע, בסביבות השעה 21:15 יצאתי מבית אבי לפגוש את חברים שלי שקבעתי איתם מראש בפסטיבל נובה. בגלל שכל אחד הגיע מכיוון אחר, יצא שהגעתי לפניהם והמתנתי להם בחניה כשעה. בסביבות השעה 23:00 פתחו את שערי המסיבה, נכנסתי למתחם, פגשתי שם חבר שכבר ארגן לנו מקום להציב את האוהלים ושמרתי על המקום עד שחברים שלי הגיעו. הסתובבנו בין המבלים הרבים, כולם נהנו, רקדנו, צחקנו, היתה שם אווירה משפחתית, של ערבות הדדית".

באותה שבת שחורה, ה-7.10.2023 סביבות השעה 06:00 התחיל הבלגן.

"בסביבות השעה 06:00, שמענו קולות נפץ, הסתכלנו לשמים וראינו מלא טילים…במקביל, מנהלי הפסטיבל כרזו לכולם שהמסיבה הסתיימה ושיש צבע אדום. הייתי עם חברים שלי ליד שער החירום, כולנו התכופפנו, חבר שלי בא אלי והציע שנברח כי לתחושתו המצב הולך ומחמיר".

 

"לא חשבנו פעמיים, רצנו לרכבים, בהתחלה נכנסנו לרכב שלי אבל בגלל שהוא קטן ולא היה מקום לכולם עברנו לרכב של חבר שלי, רכב פולסווגן 4×4 שמתאים יותר לנסיעה בתנאי שטח. בינתיים כל המשפחה מתקשרת לכולנו, לא הבנו מה קורה, חשבנו שזה רק טילים, לפתע שמענו קולות ירי של רובים, ראינו מחבלים רעולי פנים מול העיניים כשהם אוחזים בנשקים ויורים לכל כיוון. למרבה המזל המחבלים פספסו את הרכב שלנו. כשיצאנו מהחניון, ראינו שוטר שכיוון אותנו לאחד הנתיבים, פתאום אבא שלי התקשר אלי וסיפר שמדברים שהוא שמע שמחבלים הגיעו מחופשים לשוטרים. באותו רגע אמרתי לחבר שלי תעשה פרסה ונסענו לכיוון ההפוך ממש שהשוטר הציע, שוב נתקלנו בשוטר שביקש שנחזור על דרכנו, אמרנו לו שיש שם ירי, השוטר אמר שגם בצד השני יש ירי, לרגע קפאנו במקום, עד שחבר שלי החליט שהוא יורד לשטח, נסענו במדרון מסוכן אבל הרכב שרד את הנסיעה עד שהצלחנו להגיע שוב למחסום עם שוטר, כשהוא ראה אותנו הוא אמר שניסע מפה ולא משנה מה קורה, הכי חשוב שלא נעצור. מיד לאחר מכן השוטר נכנס לניידת במהירות של 160 קמ"ש, נסענו אחריו במהירות וחלפנו על פני מאות צעירים שרצו וניסו להמלט מהמחבלים תוך שהם יורים על כולנו. לבסוף עברנו את שוקדה והגענו לאזור העיר נתיבות".

 

"בנתיבות הבחנו בעשרות חיילי משמר הגבול שמכוונים אלינו נשקים, הרמנו ידיים כשהיינו בתוך הרכב, אחד מהם ניגש אלינו, שאל מאיפה אנחנו, אמרנו לו שאנחנו מרחובות ושאלנו איך יוצאים לכיוון רחובות. הם כיוונו אותנו, ירדנו שוב לשטח כדי לא לנסוע בכבישים, ראינו בדרך את התאילנדים עובדים בשדות. במהלך הנסיעה התחילו ליפול לידנו טילים, במקביל, רכב של מחבלים הגיח לכיוונינו במהירות והצלחנו לחמוק ממנו. בהמשך הגענו לצומת לפני כביש 6, עצרנו במחסום צבאי וניגשו אלינו כוחות מיוחדים שהיו מאובזרים במיגון וכלי נשק, הם סיפרו לנו שהרכב לפנינו שנסענו אחריו כמה קילומטרים היה עם מחבלים. הכוח המיוחד כיוון אותנו לכביש 6, עלינו לכביש ונסענו עד שהגענו לבית של חבר ברחובות, זה קרה אחרי חמש שעות של מצוד. ניסינו להרגע ולאט לאט התחלנו להבין מה עברנו".

 

עידן הוסיף: " קיבלתי את החיים במתנה, עצם זה שהגענו בשלום…אומרים שלא צריכים לחשוב למה זה קרה, אלא להביט קדימה, לתכנן את העתיד. התאריך העברי שבו נולדתי זה כ״ב בתשרי שהשנה זה התאריך שזכור לכולם 7.10.2023. החלטתי לא לשמור את השבת כהרגלי מזה ארבע וחצי שנים את חג שמחת תורה כי רציתי לחגוג עם החברים בנובה. היה כיף. הרגשה של שחרור, אהבה, שמחה, שרו לי שירי יום הולדת בקנטה, אפילו תלו לי בלונים ושלט של מזל טוב, הכל היה מדהים".

ירי הטילים שעידן צילם
ירי הטילים שעידן צילם

"אני פה היום לא כדי לספר על הזוועות שעברנו אלא לספר לכם שיש אור בקצה המנהרה, ראיתי את האמת באותו היום שמעתי הרבה קונספירציות והרבה סיפורים ואני לא מאמין לאף אחד.
האמונה שלי התחזקה בקדוש ברוך הוא, הבנתי שזאת האמת ושאין לנו דרך אחרת מי שרוצה יכול לפנות אלי ואני אסביר את הכוונה אני רק רוצה להגיד שיש לנו אבא ששומר עלינו וכל הנשמות הטהורות שנלקחו מאיתנו שהם אחיי ואחיותיי, השלימו את המשימה שלהם בחיים, זה כואב מאוד וזה נראה שאין איך להמשיך הלאה וליבי עם משפחותם. אני עדיין מנסה להתאושש מהכל, אבל אני יודע בוודאות שטעינו כעם! קיבלתי את חיי במתנה! אני הולך להרבות בתפילות וחזרה בתשובה שלמה, בעזרת השם למען החיילים ששומרים עלינו ולמען עם ישראל אנחנו ננצח ביחד האמת כואבת גם לי אך ראיתי אותה במו עיניי".

 

הצטרפו לעדכונים👇👇👇https://chat.whatsapp.com/Ll5Vq8bB3Ea5sRJfONYPXJ

https://chat.whatsapp.com/Ll5Vq8bB3Ea5sRJfONYPXJ

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *