פרסום ראשון: כך איים מורה על תלמידת כיתה ב' ברחובות

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

פרסום ראשון: כך איים מורה על תלמידת כיתה ב' בבית ספר ברחובות. "אל תתעסקי איתי, אני יראה לך מה זה".

 

האזינו לדו שיח "הלא נעים", שנחשף לראשונה כאן בחדשות רחובות ניוז, בין תלמידת כיתה ב' מבית ספר סמילנסקי ברחובות למורה שלה לעיני כל תלמידי הכיתה, על רקע גומיית שיער.

מורה: "זה נקרא להרביץ וזה נקרא לטפל בזה באלימות"

תלמידה: "לא הרבצתי"

מורה: "כן? מה זה עם הגומי על הראש?".

תלמידה: "זה לא נקרא להרביץ".

מורה: "אין בעיה, נטפל באלימות שלך, זה נקרא להרביץ ונקרא לטפל באלימות, בואו נעשה תחרות, גם אם זה…אני יראה לך מי אני בכלל ולמה אני מסוגל מול ההורים שלך, אל תתעסקי איתי, את עושה מה את רוצה, את חושבת שאת חכמה גדולה, אין בעיה. אם את חושבת שבשיעור את יכולה לעשות מה שאת רוצה אז לא! את רק ילדה בכיתה ב'! לא מותר לך לעשות מה שאת רוצה!". 

תלמידה: "לא מענין אותי". 

הורי התלמידה סיכמו: " בתאריך 17/4/23, איים המורה על הבת שלנו, לא יכול להיות ולא הגיוני שאחרי שמנהלת שומעת את ההקלטה הוא עדיין ממשיך להעביר שיעורים.  באותו יום שזה קרה היינו בשיחה עם המנהלת והיועצת והמורה נכח בשיחה, השמענו לו את ההקלטה. אחרי השיחה הלכנו מהבית ספר והמורה המשיך ללמד כאילו כלום לא קרה. שילד מרביץ לילד, בית ספר משעה אותו ומבקש מההורים לקחת אותו, אז איך נשמע הגיוני שמורה שאמור להיות מחנך לתלמידים, מאיים בצורה כזאת על ילדה בת שבע והכל עובר כאילו לא קרה כלום.
בית ספר אמור להיות המקום הבטוח של הילדים שלנו, ברגע שנחשפתם להקלטה ושמעתם שמורה מאיים,  מן הראוי היה שאנחנו נקבל תמיכה מלאה ובאותו רגע להוציא אותו מכותלי בית הספר עד לבירור העניין. מה ששיתם זה פשוט במילים האלה להגיד לנו אנחנו מטפלים בזה והמורה ממשיך ללמד איזה יופי. מה אתם בעצם כאנשי חינוך מעבירים? איזה מסר? שלכם מותר ולילדים אסור? הילדה פחדה להגיע יום למחרת לבית הספר ושאלה אותנו מדוע כוא הוא עדיין שם? לא יתכן דבר כזה!".

ממשרד החינוך נמסר: ממחוז מרכז נמסר: "המקרה מוכר ובימים אלו, נמצא תחת בירור ובדיקה מקיפה של הפיקוח הכולל והמקצועי".

תגובות