פרסום ראשון: מקרה שני של נער מרחובות שמאושפז במצב קשה בגלל שאיפת סיגריה אלקטרונית

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

פרסום ראשון: מקרה שני של נער מרחובות במצב קשה בגלל עישון של סיגריה אלקטרונית. "קיבלתי את הילד במתנה". (צילום: הילד המאושפז רחובות ניוז)

מדובר במקרה השני בתוך חודש ימים בלבד, מאז מותו של הנער מידן קלר בן 16 ז"ל, שנולד ונטמן בחודש שעבר בבית העלמין ברחובות.

https://chat.whatsapp.com/FEXsZjS1BkMGHdn67sEFXx

המקרה המסוכן הנוסף אירע לנער בן 16 וחצי מרחובות ביום שישי בצהריים. "בני ישב עם חבריו בבית של חבר, יחד הם הדליקו סיגריה אלקטרונית" סיפר האב לחדשות רחובות ניוז והוסיף: "ביום שבת בבוקר הילד החל להקיא והתמוטט לנו בבית. פיננו  אותו מהר לבית החולים קפלן, שם הכניסו אותו למחלקת טיפול נמרץ ילדים, במשך שלושה ימים הוא היה מחובר למכונת הנשמה, נתנו לו תרופות וטיפולים מצילי חיים וכולו היה מטושטש כדי להקל על הכאבים".

סיגריה אלקטרונית צילום: המחשה

"היום (שלישי) חל שיפור במצבו וב"ה ניתקו אותו ממכונת ההנשמה אך הוא עדיין מחובר לחמצן, מתקשה לדבר ומצבו יציב. אחרי המקרה של הילד מגדרה שנקבר ברחובות, אני בטוח בזה שקיבלנו את הילד במתנה".

לסיכום אמר האב: " אני פונה ומצפה מרשויות החוק והאכיפה לשים דגש על הכלי המסוכן הזה. זה כבר המקרה השני בתוך חודש שכמעט הסתיים באסון. אני פונה להורים, תשגיחו על הילדים, שלא יתקרבו לרעל הזה! רק עכשיו אני מבין מה זה הדבר הזה שכולם הזהירו ממנו".

מידן קלר ז"ל

בחודש שעבר נפטר ונטמן בבית העלמין ברחובות מידן קלר בן ה-16, שהתחנך ברחובות, ונלחם על חייו, לאחר שנפצע קשה משאיפת סיגריה אלקטרונית. מידן אושפז בבית החולים שניידר כשמצבו הוגדר יציב, הלילה (שבת) חלה התדרדרות במצבו ובני משפחתו הגיעו להפרד ממנו. מידן נולד ברחובות, למד בבתי ספר בשכונתו- רחובות ההולנדית, בית ספר הרצוג, לאחר מכן בבית ספר רון ארד ובשנה וחצי האחרונות למד בעיינות ומשפחתו עברה להתגורר בגדרה.

אמו ריני מוטט ברוך כתבה: "'ה' נתן,ה' לקח יהי שם ה' מבורך', מידן שלנו הלך לעולמו אתמול בלילה. הילד היפה שלי,הסנדוויץ שוקולד שלי החיים שלי איננו עוד איתנו 💔"

הצטרפו לעדכונים👇👇👇

https://chat.whatsapp.com/FEXsZjS1BkMGHdn67sEFXx

 

בהמשך לפרסום הראשון בחדשות "רחובות ניוז", אודות הנער בן ה – 16 מרחובות המאושפז בטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי קפלן, מהאגודה למלחמה בסרטן נמסר הערב (שלישי 2.5.23):* "אנו מאחלים החלמה מהירה לנער ומחזקים את משפחתו. הווייפ הפך למגיפה מסוכנת בקרב הילדים והנוער בישראל הממשיכה לגבות קורבנות.
חיוני שהורים יהיו מודעים לתסמינים ולנזקים. מדובר במוצר מסוכן וממכר שיוצר תלות פיזית ונפשית ופוגע פגיעה אנושה בבריאות. החל משיעול, הקאות, סיכון לאסתמה, לחץ דם גבוה, התקפי לב, דרך פגיעה במערכת הנשימה והריאות (מחלת המאיידים הנקראת באנגלית EVALI) המובילה לקריסה נשימתית. בנוסף נזקים להתפתחות המוח אצל בני נוער המובילים לבעיות קשב, בעיות למידה, חוסר יציבות רגשית, דיכאון, חרדה וכן לאחרונה התגלו גם שינויים גנטיים הקשורים להתפתחות גידולים סרטניים בחלל הפה, באיזור הריאות ובשלפוחית השתן אצל המשתמשים. אנו קוראים לחברי הכנסת והממשלה לשקול איסור מוחלט של יבוא סיגריות אלקטרוניות חד פעמיות וסיגריות אלקטרוניות בטעמים בדומה לעשרות מדינות שכבר השכילו לאסור זאת וכן קוראים למשטרת ישראל לערוך חקירה על נסיבות המכירה לקטינים. אנחנו בתקופה קשה מאוד וזמנים קשים מחייבים צעדים נחושים".

תגובות