פרשת רשות התחרות: איש העסקים איתן יוחננוף זומן לחקירה

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

פרשת תיאום המחירים: גם איש העסקים איתן יוחננוף זומן לחקירה במשרדי רשות התחרויות.

 

חקירת תיאום המחירים של רשתות המזון מתרחבת: איתן יוחננוף, המנכ"ל ומבעלי השליטה ברשת יוחננוף, זומן לחקירה במשרדי הרשות, שאמורה להתקיים במהלך השבוע.  יוחננוף כזכור הכריז בשבוע שעבר, לאחר שהחקירה של הרשות הפכה לגלויה, על מהלך של הוזלת עשרות מוצרים מקטגוריות שונות בשיעור של כ-10% בממוצע. זאת, לאחר שבשבועות האחרונים אמר בראיונות לכלי תקשורת כי אין גוף שיכול לספוג ולממן עליות מחירים, אבל הוא ידרוש מספקים שמעלים, כי כשמחירי השילוח ירדו – יורידו מחירים לצרכן בהתאם.

יוחננוף צילום רחובות ניוז

בכלכליסט פורסם: "זימונו של יוחננוף לחקירה הוא המשך של שורת נחקרים שזומנו למשרדי הרשות בשבוע שעבר. זאת, בהמשך לפשיטת חוקרי רשות התחרות על משרדי שופרסל, תפיסת מחשבים ומסמכים וחקירת המנכ"ל איציק אברכהן. במקביל, פשטו חוקרי הרשות על משרדי שטראוס, חקרו את המנכ"ל גיורא בר דעה, נושאי משרה בכירים ועובדים נוספים. לאחר מכן, זימנה הרשות לחקירה את נעם וימן, מנכ"ל חברת דיפלומט, רמי לוי, בעל השליטה ומנכ"ל רשת שיווק השקמה, אייל רביד, מנכל ומבעלי השליטה ברשת ויקטורי, אריה בוים, מבעלי רשת אושר עד ובכיר בחברת יוניליוור"

"המשותף לכל הנחקרים הוא מסרים שהעבירו בראיונות לתקשורת ובדיווחים לבורסה, בנוגע לצפי לעליות מחירים בענף המזון. בראיון לכלכליסט לפני כשבועיים אמר בוים: "צונאמי זו מילה גדולה אבל מרגישים את הלחצים. קוראים לזה אינפלציה. העובדות הן שעלויות הגלם וההובלה מתייקרות. כל מה שמגיע דרך הים יתייקר אני מניח".

איתן יוחננוף צילום עיריית רחובות

מכריו של יוחננוף אמרו לחדשות רחובות ניוז: " איתן הוא איש נדיר, תורם ללא לאות למען החברה, הוא מטפח את המכינה הקדם צבאית בשכונת קרית משה, הוא תורם רבות במגוון פעילויות ותרומות מזון, לאחרונה הוא סייע במימון מירוץ הלילה של עיריית רחובות וכולנו בטוחים שהוא לא מאלה שיעלו מחירים. הוא ממש לא הטיפוס שיעשוק את התושבים".

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *