פתיחת שנת הלימודים ברחובות נפתחה עם סיור של ראש העיר במוסדות החינוך

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

כמידי שנה, ביום הראשון לפתיחת שנת הלימודים, ראש העיר, קברניטי העירייה וראשי מחלקת החינוך פותחים את שנת הלימודים בסיור מרגש במוסדות החינוך.  ראש העיר והפמליה התחילו את הביקור בבית הספר "הדרים" שעבר למשכנו החדש בשכונת "ברחובות הצעירה" לאחר מכן עברו לתיכון קציר, ומשם לגני העירייה.

החופש הגדול נגמר והיום (ראשון ) חזרו לספסל הלימודים תלמידים בבתי הספר היסודיים ,בחטיבות ובתיכונים .אליהם יצטרפו ילדי הגנים. כ- 200 מיליון שקל הושקעו בהקמת עשרות מבנים חדשים לחינוך בעיר רחובות. כ-37 אלף תלמידים ותלמידות פתחו הבוקר את שנת הלימודים חלק מהם יעשה את צעדם הראשון בין כותלי בית הספר שיעלו לכיתה וחלו לראשונה בחייהם את דרכם במערכת החינוך. מנגד יהיו כאלה שעבורם תהיה זו השנה האחרונה במערכת שיכנסו לכיתות י"ב בתיכוני העיר. על התלמידים יצטרפו עובדי הוראה, גננות, מורים ומורות בחינוך היסודי והעל יסודיראש העיר רחמים מלול  סגן ראש העיר והממונה על החינוך, זהר בלום, מנכ"ל העירייה דורון מילברג, חברי המועצה והגורמים המקצועיים שרה והב מנהלת מחלקת החינוך היסודי,,אפרת צוקרמן מנהלת אגף החינוך, יחד עם מפקד תחנת כבאות אזורית רחובות ,טפסר איציק לוי התחילו את הביקור בבית הספר "הדרים" שעבר למשכנו החדש בשכונת "רחובות הצעירה" . במהלך הסיור פנה מלול להורים ואמר :" יש פה שילוב נהדר של שתי שכונות חדשים וותיקים ואני מאוד מקווה שהשילוב הזה יצליח -זהו עם ישראל. עם ישראל בנוי מכל הסקטורים ומכל העדות ואני בטוח בע"ה שזה יצליח. אני מאוד מתרגש להיות פה ,היות וזו שכונה חדשה ,אף אחד לא חלם שהשכונה הזו תתפתח ותקבל את האופי שלה ואת הפיתוח המיוחד שלה . אנחנו משקעים פה ובעזרת סבלנות תראו כאן שכונה שתוכלו להתגאות בה . שנכנסים כאן לשכונה רואים מהפכה בכל הנושא של פיתוח ואני יודע כמה כסף מושקע פה וכמה עשרות מיליונים הושקעו פה ועדיין היד נטויה . כאן בבית הספר הושקעו עד עתה מעל כ-25 מיליון שקל ויש עוד דברים שצריך להשקיע . אנשים מכל הדרגות עבדו יום ולילה ועד אתמול (מוצ"ש) באמצע הלילה על מנת לסיים עד 100 אחוז מהצרכים של בית הספר וגם כאן עדיין חסרים מספר דברים כמו הצללות ,אני מבטיח לכם שבימים הקרובים הכל יושלם . אני רוצה לאחל לכם קודם כל שתיהנו מהפירות שלכם (הילדים) ,זהו הבית השני שלהם ואני מבטיח לכם שהבית הזה יהיה בית חם ושוקק חיים ושניפגש רק בשמחות"

מה שיעיב על השמחה כפי שפורסם בלעדית  ב'רחובות ניוז' נוגע לעניין ההסעות שהורים רבים מוחים ומתלוננים כנגד התנהלות עיריית רחובות בכל הקשור להחלטת העירייה  שהסכימה לסייע במערך הסעות מהשכונה אל בית הספר החדש אך לא מאשרים הסעות חזור. אחת האמהות פנתה במהלך הסיור למלול ודרשה ממנו פיתרון לנושא. מלול ציין בפנייה כי בעירייה לא נותרו אדישים לעניין והחליטו לסייע להורים לפנים משורת הדין בשאטלים גם בהלוך והן בחזור לטובת תלמידי א'-ג' שמספרם אינו עולה על 36 ילדים. לאחר מכן התפנה ראש העיר לקבוע בבית הספר החדש מזוזה ולהיכנס לכיתות א' במקום כדי לשאול את התלמידים החדשים האם הם נרגשים מהמעמד החדש. במקביל אליו טפסר איציק לוי מפקד תחנת כבאות אזורית רחובות יחד עם חיים דדוש חילקו לתלמידים החדשים מערכת שעות ומדבקות לרגל פתיחת שנת הלימודים. לאחר מכן הסיור המשיך לתיכון קציר ולגני ממ"ד ברחוב טשרניחובסקי בעיר.

שר החינוך, נפתלי בנט  הודיע כי הנושא השנתי שילווה את שנת הלימודים החדשה יהיה בסימן "שומרים על אחדות, שומרים על ייחודיות".  "מערכת החינוך הממלכתית היא ביתם של כל תלמידי ישראל. אני שר החינוך של 2.3 מיליון תלמידים מכל הגוונים – יהודים, ערבים, דרוזים, צ'רקסים, דתיים, חילונים, חרדים. כולם ילדיי. לכל ילד במדינת ישראל מגיע חינוך מצוין והזדמנות הוגנת. לאחר שבעת האחרונה החברה הישראלית התמודדה עם קיטוב הולך וגובר, סברתי כי התרופה לבעיה הזו היא אחדות ופיוס דרך החינוך. לכן, החלטתי ששנת הלימודים הקרובה תתקיים בסימן ״אחדות ישראל״. עלינו לזכור שוויכוחים בתוך המשפחה הם רצויים ובריאים, כל עוד זו תמיד נשארת משפחה".  אמר השר בנט.

טפסר איציק לוי,שרה והב,אמיתי כהן וחיים דדוש.
ראש העיר קובע מזוזה במשכן החדש של בית הספר הדרים

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *