קומפוסט: הופכים פסולת אורגנית למשאב

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

במסגרת הרצון להעלות את המודעות של תושבי העיר לנושא מחזור הפסולת, עיריית רחובות תשתף פעולה עם פעילי הסביבה החברים בקורס 'יזמות ירוקה' ותסבסד לכל תושב 50% מעלותו של קומפוסטר להכנת דשן אורגני בבתים פרטיים

עיריית רחובות, באמצעות אגף שפ"ע (האגף לשיפור פני העיר) תסבסד 50% מעלות קומפוסטר לתושבי רחובות בעלי בתים פרטיים, להכנת דשן אורגני.

במסגרת זו מספר פעילים סביבתיים, המשתתפים בקורס "יזמות ירוקה", אשר מופעל על ידי עיריית רחובות והמשרד להגנת הסביבה, החליטו לקיים פרוייקט חדש להעלאת המודעות של תושבי העיר לנושא מחזור הפסולת האורגנית הפרטית. מטרת הפרויקט להגדיל באופן מידי את נפח השימוש של תושבי העיר, בעלי בתים פרטיים, בקומפוסטרים לייצור דשן אורגני.

יערה ספיר, מחזיקת תיק פיתוח בר-קיימא: "מטרת קורס 'יזמות ירוקה' בקהילה הנה לאפשר לתושבים לבוא עם יוזמות משלהם בתחום הסביבתי ובעזרת שיתוף פעולה של העיריה להוציא אותם אל הפועל. בחודש הבא יוצגו כל תוצרי הקורס בפני ראש העיר, רחמים מלול ומנהלי האגפים".

יוזמי הפרויקט מספרים כי השימוש בקומפוסט מחזיר לקרקע את החומרים הטבעיים שנלקחו ממנה ומצמצם את נפח הפסולת שהתושב מפנה, לצד דישון של הקרקע והצמחים באופן אידיאלי. הקומפוסט הינו דשן אורגני משובח שנוצר בתהליך של פירוק ביולוגי של שאריות פירות, ירקות וגזם גינה.

כיום מוצבים ברחבי העיר כ-320 מתקני קומפוסטר בבתים פרטיים. בעלי בתים פרטיים בעיר, המעוניינים לרכוש קומפוסטר במחיר מסובסד של 160 ₪ (במקום 320 מחיר לצרכן), מוזמנים לפנות לאגף שפ"ע בטל' 08-9392387, לקבלת שובר רכישה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *