"קרבי על הבר": מאות בני נוער נענו להזמנה והגיעו הערב לבר הדבלין כדי לשמע מקרוב על השירות הקרבי בצה״ל

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

עיריית רחובות וצה"ל אירחו ב"דבלין" ערב מיוחד בהשתתפות ראש אכ״א תא״ל מוטי אלמוז, מח"ט גבעתי, אל"מ איציק כהן, מפקדים נוספים ולוחמים ולוחמות במפגש בלתי אמצעי ומרתק

צה״ל ועיריית רחובות הזמינו הערב(שלישי) את בני הנוער בכיתות יא'-יב' לערב חד פעמי בבר ה"דבלין" כדי לשמוע הכל על השירות הקרבי ממפקדים ומלוחמים בשטח. לערב נרשמו כ500 בני נוער אך רק כמחצית מהם נכנסו לבר מחוסר מקום, ועוד עשרות נכנסו לרשימת המתנה.
כ30% מבני הנוער שהגיעו- בנות.
האירוע ברחובות הוא השלישי בסך הכל בישראל, אחרי תל אביב וחיפה, לאחר פעילות אינטנסיבית של מחלקת הנוער בעירייה להביא את האירוע לרחובות בהקדם.
באירוע ברחובות השתתפו מפקדים בכירים : מח״ט גבעתי, אל״מ איציק כהן, רב סרן אור בן יהודה האחראית על הגיבושים בצה״ל ומפקדים ולוחמים נוספים. בני הנוער השתתפו בדיון והציגו לדוברים שאלות שונות .
מח״ט גבעתי, אל״מ איציק כהן סיפר על תחנות בשירותו שעיצבו את תפיסת עולמו : ״אני גאה על הזכות שיש לי לשמור על מדינת ישראל . אם אנחנו לא נעשה את השירות המשמעותי הזה, אף אחד לא יעשה את זה במקומנו . השירות הקרבי מטעין אותנו בדברים משמעותיים לחיים״ . לאחר מכן הוא השיב על שאלות בני הנוער בקהל.
״כמה הזדמנויות בחיים יש לכם כדי לעשות משהו שהוא יותר גדול מעצמכם? ״ שאל אותם המ״פ ביחידת דובדבן. ״ברוכים הבאים לחיים. דווקא הקושי בצבא הוא השיעור הכי גדול שיהיה לכם בחיים. מפקדים בצבא הם כמו מנכ״ל בשוק האזרחי״


זוהר בלום, מ"מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך פתח את הערב ובירך את בני הנוער שהגיעו: ״אנחנו גאים בנוער הרחובותי, שנענה לקריאה והגיע בהמוניו להתעניין ולשמוע על שירות קרבי בצה״ל. אנחנו פועלים במשך כל ימות השנה על מנת לעודד את בני הנוער לשירות משמעותי בצה״ל, ונתוני הגיוס בעיר מדברים בעד עצמם״

אבי יוספי, מנהל מחלקת הנוער באגף החינוך: "״קרבי על הבר״ הינו פרויקט משמעותי ומוביל בעיר, והוא חלק ממגוון רחב של פעולות שאנו מבצעים לעידוד שירות משמעותי. אני שמח על הצלחת הערב מעל ומעבר, וגאה בנוער שלנו״
במהלך כל הערב הסתובבו לוחמים בין בני הנוער על מנת לאפשר שאלות בשיחה חופשית בגובה העיניים.
הלוחמים והמפקדים סיפרו על השירות ביחידות הקרביות , ובתחילת הערב נערך פאנל לוחמים.

צה"ל מוביל את פרוייקט "רקרבי" לעידוד הגיוס ליחידות צבאיות, אשר פועל להנגיש את המידע לצעירים לפני גיוס. במסגרת זו החלו בסדרת אירועים חדשניים לבני הנוער בישראל, שטרם נערכו בעבר בישראל : מפקדים בכירים ולוחמים מהשטח מגיעים לעיר ונפגשים עם בני הנוער באחד מהברים בעיר .
מטרת המיזם היא להנגיש את היחידות הקרביות לבני הנוער לפני גיוסם לצה״ל, להעלות את המוטיבציה לשירות קרבי ולהפיג את החששות לפני הגיוס. כל זאת באמצעות מתן במה למפקדים וללוחמים לספר את סיפורם בגוף ראשון.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *