מי הכי סייע לך להגשים את חלומך?

"לשמחתי זכיתי באישה הכי טובה שאפשר לבקש בעולם, אפרת היא שותפה אמיתחת, כל מה ששלי שלה, ההצלחה הזו היא שלנו יחד, אי אפשר בכלל לדמיין, אי אפשר לעסוק בתפקיד כה תובעני ומשמעותי ללא משענת ועוגן משפחתי שמאפשר לך לפרוץ גבולות והגשים חלומות".

משפחת דיל

"לא קרה אף פעם שכשחזרתי בשעות מאוחרות ואפרת החמיצה מבט, היא תמיד קיבלה אותי בחיבוק, המון אהבה, היתה שם בשבילי, למרות שבפועל אפרת היא זו שנמצאת עם הילדים, חוגים, הסעות, שיעורי בית, הכל עם הרבה מאוד חוזקה, חיוך שאי אפשר לתאר, זה מאפשר לך להגשים את כל כולך לציבור".

 

התפקיד גורע ממך זמן איכות עם המשפחה?

"אני עדיין משתדל לשמור על המסגרת, להסיע את הילדים למסגרות ולקחת אותם חזרה, המתנה הכי טובה לשמחתי, שיש לנו את השבתות והחגים לבלות עם המשפחה, להיות איתם, להינות מהם, חשוב להבין שאכן מדובר בהקרבה, אבל, בעשייה הציבורית יש עוצמה שאי אפשר לתאר, יש כאן הקרבה אך היא שווה את זה, אתה ראש עיר של 165 אלף תושבים".

מתן ואחותו הקטנה מוריה
מתן ואחותו הקטנה מוריה

מתן יליד רחובות, סנדוויץ' בין שתי אחיות, למד בבית ספר יסודי מעלות משולם ובתיכון למד בבית ספר אמית. עם אפרת הוא בזוגיות מגיל 16, השניים התחתנו ונולדו להם ארבעה ילדים. בנוסף, מתן מתנדב מזה 23 שנה בעמותת "יד לניסים" שנמצאת בשכונת אושיות בעיר. מדי סופ"ש הוא מגיע לבדו לחלק מזון למשפחות נתמכות. כשנשאל אם מתכוון להמשיך גם היום להתנדב בעמותה הוא השיב: "מה שאלה, המשכתי, לא מתכוון להפסיק".

שוקי פורר ומתן דיל צילום: רחובות ניוז
שוקי פורר ומתן דיל צילום: רחובות ניוז

מתן דיל נכנס לכהן כחבר מועצה בשנת 2009, לאחר שראש העיר דאז שוקי פורר נאלץ להתפטר מתפקידו בגלל שדבק בו הקלון שקיבל מבית המשפט. מתן, מתי הבנת שאתה רוצה להיות ראש העירייה? 

"מאז ומעולם אהבתי אנשים, בעבר עסקתי בהפקות אירועים והייתי אולי היחצן הכי חזק באזור השפלה, הפקתי הרבה מאוד מסיבות לשמיניסטים, בני נוער בחטיבות ביניים ועוד. בשנת 2008 שמעתי שיש בחירות, זה הגיע אלי ממקום שהעירייה לא דיברה בשפה של הצעירים, זה בא לידי ביטוי באירועים עירוניים שלא ממש היו, גם מילגות לסטודנטים זה משהו שיזמתי בהמשך הדרך, בחרתי לקחת את הכוח היחצני וליחצן את עצמי, כדי לשנות מבפנים ולתת לציבור, לתושבים, לצעירים לילדים שלנו, מאז הכל היסטוריה. הקמנו קרן מלגות, ידעתי שאמשיך לעזור לאנשים אבל לא ידעתי בדיוק מה. כשכיהנתי כחבר מועצה בשנת 2009, שם הבנתי שאני רוצה להיות ראש עיר. היום כשאני בתפקיד, אני יכול לומר שאין לי שאיפות פוליטיות מלבד להיות ראש עיר, אני פשוט רוצה להצליח בתפקיד, אני רוצה שעירייה תשרת את תושביה ותעניק להם את השירות הכי טוב שאפשר". 

ראש העיר מתן דיל ביום העצמאות
ראש העיר מתן דיל ביום העצמאות

איך אתה מרגיש לאור ביטולי מספר אירועים עירוניים ביום העצמאות, כמו למשל מסע אופניים, מימונה עירונית, במות ברחבי העיר, בסוף קיבלת החלטה לקיים רק במה לילדים, אירוע אחד למבוגרים וטקס קבלת ראש העיר לראשונה עם הדלקת משואות. 

" אנחנו נמצאים בתקופה מאוד התקופה הזאת מורכבת, המדינה שלנו עוברת ימים מאוד קשים, כולנו בציפייה, בדריכות, בתקווה ובתפילה לשובם של החטופים, כולנו נושאים תפילה להצלחתם של חיילי צה"ל ולרפואתם של הפצועים, אלפי תושבים עקורים מביתם וחיים בבתי מלונות ובאכסניות, לא ניתן להמשיך לקיים אירועים וחיים באותו קצב ובאותה מתכונת שהיתה לפני השבעה באוקטובר, חייבים לגלות רגישות ואחריות. לצד זאת חייבים להמשיך לחיות ולשמוח אך בהבנה ובשיא הרגישות". 

 

העירייה כידוע נמצאת בגירעון של למעלה ממאה מיליון שקלים בתקציב השוטף וגירעון של למעלה ממאתיים מיליון שקלים בחשבון המצטבר, איך אתה מתכוון לצאת מזה? 

" זה לא סוד שהמצב הכלכלי מורכב, יחד עם זאת, חשוב לי לייצר תמונה אמיתית ומדוייקת לתושבים, שכרתי משרד רואה חשבון גדול שיש להם ניסיון של חשבות, שכר וגזברות, הם מסייעים לנו ביצירת תמונת מצב כספית אמיתית של העירייה ופתרונות סגירת הגירעון. יחד איתנו ההנהלה וועד העובדים, אנחנו עוברים אגף אגף ומייעלים את השירות תוך חיסכון ומתוך אחריות. לקחתי את ספר התקציב ופשוט זרקתי אותו לפח, הוא לא תקציב אמת, התחייבתי לתושבים שתקציב העירייה יהיה שקוף עם תוכנית עבודה מקושרת תקציב. לצד כל סעיף תקציבי תהיה משימה, תושבים יידעו לאן הכסף הולך ואנחנו ניתן שירות אופטמלי לתושב בניהול נכון של כל המשאבים העירונים".

 

שלושה פרויקטים לנגד עיניך, שניים מהם הפכו לסבל ממושך של שלוש שנים ויותר, תושבי רחוב דרך יבנה, השוק העירוני ופרויקט שלישי שגם הוא תקוע – האיצטדיון העירוני. 

מתן דיל בדרך יבנה
מתן דיל בדרך יבנה

"למותר לציין שמדובר באותו קבלן, מרגע שנבחרתי יצרתי קשר דרך הגורמים המקצועיים בהל"ר, אנחנו במשא ומתן מתקדם שבימים אלה צפוי להסתיים לשמחתי בצורה ובכיוון אליו כיוונתי. בהקדם האפשרי אפרסם לציבור את התוצרים של הפעולת הראשונות ונייצר וודאות ושקיפות, על מועדי סיום הפרויקטים הללו בצורה הטובה ביותר. כשאני אומר זאת חשוב לי לציין שאני בוחן הכל מחדש כדי לספק את הפרויקטים בצורה הטובה ביותר לתושבים". 

"למשל בפרויקט דרך יבנה, אחת הפעולות שביצעתי, היא ביטול שביל האופניים. למותר לציין שדובר בשביל אופניים מסוכן ולא בטיחותי, אם זה ביציאה מהבתים ישר למדרכה, משם לשביל אופניים ולכביש. בניית שביל האופניים יצר מפגע וקושי בטיחותי, לא זו אף זו, שביל האופניים הוביל לכך שהעירייה צמצמה את מספר החניות בצורה משמעותית מאוד. כל זה קורה כאשר קיים שביל אופניים ברחוב המקביל בשדרות ח"ן. התוכנית של העירייה היתה לבנות בדרך יבנה ולהרוס בשדרו ח"ן, היעלה על הדעת? אז לא יעלה על הדעת! התושבים זעקו והעירייה לא שמעה אותם, עתה שהעירייה בראשותי, אדאג לסדר את שביל האופניים בשדרות ח"ן ולבטל את השביל החדש שתוכנן בדרך יבנה".  

בסיכום הראיון השיב מתן דיל לשאלות אסוציאטיביות

רחמים מלול- למדתי ממנו

יניב מרקוביץ – בחור מצוין

זהר בלום – בחרתי בו כשותף

אביב איטח – משתבח עם השנים

אפרת – בזכותה הכל

עירייה – פלטפורמה לשירות לתושב

רחובות – הבית

משפחה – הכל

הצטרפו לעדכונים👇👇👇

https://chat.whatsapp.com/L7EUriSYO6lF5tqbzLBo5i