ראש ממשלת אתיופיה בירך את תושבי קרית משה

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

ראש ממשלת אתיופיה לשעבר הילמרים דסלין שהשתתף בכנס בינלאומי ברומא "תיבת נוח בעידן ה-21". בירך במהלך הכנס את תושבי שכונת קרית משה שבה מתגוררים רבים מיהודי אתיופיה.

בכנס בינלאומי שהתקיים בשבוע החולף ברומא, בחסות הוותיקן, התכנסו אנשי מדע מרכזיים מקצוות העולם, ראשי מוזאונים מובילים לזאולוגיה ובוטניקה לצד אנשי דת מהדתות המרכזיות בעולם בכדי לדון בדרכי שימור הטבע והעולם בעידן שלנו, תחת הכותרת "תיבת נוח בעידן ה-21". לצד הדיון המדעי והאקולוגי נערך מושב מיוחד על שימור המסורת בראי הדתות השונות.
במהלך ימי הכנס, שמע ראש ממשלת אתיופיה (לשעבר)  הילמרים דסלין, על פעילות הקהילה האתיופית בקרית משה ברחובות, ההצלחות לצד הצרכים והקשיים שלהם. הוא הביע את רצונו לפעול לטובת התושבים, כמו גם הוא ציין את רצונו העז לפעול לשימור והנחלת המסורת לדורות הבאים בכלל, ושימור המסורת של יהודי אתיופיה בפרט. דסלין סיפר בהתרגשות רבה על ביקורו האחרון בארץ וציין שישמח לחזור ולבקר את הקהילה בקרוב. כמו כן, הוא בירך את תושבי שכונת קרית משה שבה מתגוררים רבים מיהודי אתיופיה. אנו מצרפים את הסרטון המרגש:

 

תרגום: ערב טוב תושבי קרית משה יהודי אתיופיה, שמחתי להיות בארץ ישראל אני מברך אתכם וגם אלוקים יברך אתכם.

הרב אבי שיש: "התרגשות גדולה לצפות בסרטון זה, כידוע ההערכה רבה הייתה לעם האתיופי כלפי היהודים דבר שמשתקף גם בדברי ראש ממשלת אתיופיה לשעבר. שימור המסורת של יהודי אתיופיה חשובה מאד זאת כדי ללמד את הדורות הבאים איך וכיצד יהודים מסרו את הנפש בשביל לקיים מצוות בגולה ומתוך כך עלו לארץ ישראל והתיישבו בה. כולי תקווה שכלל העדות ילמדו את ההסטוריה המפוארת של יהודי אתיופיה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *