שירים בשעריים: ג'אם רחוב שכולו מוזיקה תימנית

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

מפגש מוזיקאים ונגנים ששרים מוזיקה תמנית שורשית ייערך הערב(רביעי) בשעה 21:00 ברחבת מטעמי תימן בשכונת שעריים.זאת במסגרת פרויקט שמעלה היוצרת והאמנית ילדת רחובות ,עינבל מרום " רציתי לעלות את מודעות האומנות והתרבות בעיר והבחירה שלי הייתה להתרכז ב"תימן". הכניסה חופשית

הערב(ד') בשעה 21:00 ייערך לראשונה בשכונת שעריים פרויקט חד פעמי ג'אם סשן (מפגש מוזיקלי), שמטרתו לעלות את מודעות האמנות והתרבות של השירה התימנית וזאת ע"י זמרים ונגנים מקומיים מהשכונה ומרחבי העיר שיגיעו לשיר ולנגן ממיטב מסורת השירה התימנית, בניצוחה על עינבל מרום, יוצרת ואמנית תושבת העיר וילידת השכונה. "הבחירה לעשות זאת על רחוב הרצל(רחבת מטעמי תימן) היא אמירה".ציינה מרום את הסיבה שהניעה אותה להרים את המיזם המוסיקלי ברחוב הראשי של העיר. והוסיפה "מדובר בג'אם רחוב שכולו מוזיקה תמנית(!) ערק וג'אעלה חופשי! והכי חשוב הכניסה חופשית"

עינבל מרום.מודעות לשירה התימנית
הפרויקט הוא חלק מהמיזם העירוני והייחודי של ספריות הרחוב הקטנות והקייציות, מתקיימים בסמוך אליהן במהלך הקיץ, מפגשי שכונה מגוונים. מפגשים לילדים, למבוגרים ולנוער, כאשר כולם פתוחים לציבור הרחב ונעשים רובם ככולם בהתנדבות, על ידי תושבי העיר ולמענם
בנוסף למפגשי הגינה, מתקיימים במהלך חודשי הקיץ בימי רביעי בסמוך לספריות, גם ארבעה ערבים של "סיפורים בחוץ" למבוגרים ומתבגרים. כאן, נקיים מפגשים מקוריים וצנועים בשעות הערב במיקומים שונים בעיר, ליד הספריות, כאשר כחוט השני עוברת ביניהם כמוטיב מוביל המילה הכתובה, השפה העברית, השיחה, הסיפור, השירה, המוסיקה והרצון ליצירת חיבור בין אנשים בעזרת כל אלו.
ברביע הבא ייערך מפגש באחוזות הנשיא לערב סיפורים קצרים; כאלו אשר נכתבו ויוקראו על ידי תושבי העיר, ואת הערב תוביל אושרת אסייג-לופז, תושבת השכונה, ומי שזכתה בעבר בתחרות הסיפור הקצר של עיתון הארץ.
בחודש אוגוסט יתקיים בשכונת נווה יהודה ערב ג'אם ייחודי המוקדש ליצרתו של מאיר אריאל; את הערב יובילו מקימי הג'אם החברתי ברחובות, ויקחו בו חלק נגנים וזמרים חובבים ומשובחים – כולם תוצרת העיר.

סגן ראש העיר ומחזיק תיק נוער וצעירים, עו"ד מתן דיל: "באמצעות ספריות הרחוב הפועלות בקיץ, אנו מביאים לתושבי העיר פעילויות תרבותיות וקהילתיות במרחב הציבורי. אני רוצה להודות לכל השותפים למיזם המקסים של ארגזי הסיפורים, הפועל על ידי עיריית רחובות בשיתוף פעולה של החברה העירונית רחובות לתרבות, ספורט ונופש, בניהולה של יוספה חליבה, חבר מועצת העיר ומחזיק תיק התרבות, עודד עמרם, חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק קידום מעמד הילד, יעל בק. צוות ההפקה אשר כולל את המנהלת האמנותית, דפנה מנור, מעצב, גבריאל וסרמן, מפיקה בפועל, מיכל גולן".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *