אוהד דנוס: "רחובות חייבת להמשיך עם רחמים מלול"

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

"רחובות חייבת להמשיך עם רחמים מלול". מה שהוא עשה ברחובות זה נס. אסור לקחת הימורים על העתיד של העיר.

טור מיוחד של אוהד דנוס, לשעבר יו"ר לשכת שמאי המקרקעין בישראל לרגל הבחירות המוניצפליות.

"מה שרחמים מלול עשה ברחובות זה נס גלוי ומי שלא מבין את זה אין לו מושג מה זה לנהל עיר. הוא קיבל עיר גרעונית על סף ועדה קרואה – שלמי שלא מבין, זה כמו חברה לפני פשיטת רגל, שכל מוצר שהיא מוכרת רק מגדיל את ההפסד שלה. בעבודה סיזיפית, כשהוא מגיע ראשון לעירייה ועוזב אחרון, מעורב בכל הפרטים הכי קטנים, עקב בצד אגודל, הוא פשוט מתחיל לבנות את העיר מחדש".

ראש העיר רחמים מלול
ראש העיר רחמים מלול

"אני לא מגזים, שכונות חדשות, בתי ספר, שטחי מסחר, בריכה, גני משחקים. וגם מייצר לעיר מקורות הכנסה חדשים כשהוא מרחיב את אזור התעשייה, בונה את פארק הורוביץ, היכל תרבות ועוד… מי חלם שלרחובות יהיה אצטדיון ענק ופארק עם אגם? אלה היו חלומות באספמיה רק לפני כמה שנים. אני מזכיר למי ששכח שלעירייה לא היה תקציב לתקן כבישים ובטח שלא חשבו על "מותרות" כמו בתי ספר חדשים ומפוארים ושוק עירוני חדש. היום כשאני מבקר בשכונות החדשות, אני לא מאמין שזו רחובות. זה כאילו בנו פה עיר חדשה".

"אני מבין שיש תושבים חדשים שמכירים רק את מה שהם רואים היום ויש להם טענות שחלקן מוצדקות. אבל הם צריכים לדעת שהיחיד! שמבין בתכנון עיר, שמכיר את המערכות כמו את כף ידו ומסוגל להזיז הרים זה רחמים מלול ואני אומר את זה באחריות ומנסיון אישי. אין לקחת הימור על העיר הזו, במיוחד אחרי כברת הדרך שהיא עשתה. רחובות היא עיר שעברה תהליך הבראה ובשנים האחרונות היא בצמיחה חסרת תקדים, אבל אין לה עדיין רזרבות וניהול לא אחראי וחסר נסיון עשוי להחזיר אותה שנים לאחור. זו לא חוכמה להבטיח הבטיח בחירות שלא ניתן לקיים ושמימושן דורש תקציב של עיר כמו תל אביב או ראשון לציון. זו לא חוכמה להביא את העיר שוב על סף פשיטת רגל. זה לא חוכמה לראות משהו בעיר אחרת ולנסות להעתיק אותו, מבלי להביא בחשבון שמדובר בעיר הרבה יותר גדולה, עם תקציב כפול ובטח שלא עיר שרק לפני 15 שנה בקושי היה לה כסף לשלם משכורות לעובדים".

רחובות צילום: יח"צ
רחובות צילום: יח"צ

"רחמים מלול חייב לדעתי להכשיר את הדור הבא ולחנוך אותו כדי שהמעבר יהיה חלק. אין לרחובות מרחב תמרון לטעויות וללמידה. ניהול לא נכון יקח את החינוך אחורה, את ההישגים שנים אחורה ויפגע בהתקדמות העיר. ססמאות על שינוי זה נחמד, אבל מי שעשה את השינוי בשטח ולא בדיבורים זה רק רחמים מלול. כרגע אין תחליף לנסיון של רחמים מלול. רחובות חייבת להמשיך עם רחמים מלול. אוהד דנוס, לשעבר יו"ר לשכת שמאי המקרקעין בישראל"

תוכן ממומן

תגובות

תגובה אחת

  1. אם כך יסביר נא מר מלול כיצד בשחיתות הועברו למשפחת כספי עבור פינוי האדמה עליה השתלטו (בסמיכות לבית העלמין) שלא כחוק ומדוע הציבור אמור לשלם על כך מיליונים ?
    האם למנכ"ל העיריה יש במקרה נגיעה בכך ?
    האם הסכומים ההסכמות והתשלומים קיבלו אישור מועצת העיר ובית המשפט ?
    ולמה נראה כי השחיתות הובילה את המהלך ?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *