אחראי, אמיתי ושקוף: מועצת העיר אישרה את הצעת תקציב 2024

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

אחראי, אמיתי ושקוף: מועצת העיר אישרה את הצעת תקציב 2024 על סך 1.4 מיליארד ומסגרת תקציב 2025

חברות וחברי מועצת העיר רחובות, התכנסו הערב, רביעי 28.8, לישיבת מועצה שלא מן המניין ואישרו את הצעת התקציב לשנת 2024 ומסגרת התקציב לשנת 2025, שהציג בפניהם ראש העיר מתן דיל, לאחר שתמציתו עלתה לאתר העירייה באופן שקוף וברור לציבור בטרם התכנסה המועצה.

בישיבת המועצה שהתכנסה הערב, אושר ברוב עצום של 21 תומכים מול 4 מתנגדים בלבד, תקציב העירייה לשנת 2024 ומסגרת תקציב לשנת 2025. תאריך אישור התקציב לשנת 2024 נדחה בהנחיית משרד הפנים, בשל דחיית מועד הבחירות המוניציפליות.

התקציב שאושר, משקף את מצבה הכספי העגום אליו נקלעה עיריית רחובות בשנים האחרונות, כשסך כל הגרעון התקציבי עומד כיום על כ-253 מיליון ₪. גרעון זה הצטבר במהלך השנים האחרונות, כאשר נקודת המוצא להכנת תקציב 2024 היתה גרעון שוטף של 120 מיליון ₪ נוספים, דבר שהיה עלול להביא את העירייה לקריסה כלכלית.

עם כניסתו לתפקיד, הבין ראש העיר מתן דיל את עומק הבור התקציבי והחל בפעולות לעצירת הגרעון והגדלת הכנסות. בסיוע משרד הפנים שליווה את התהליך, הכין דיל תכנית התייעלות מהירה לשנת 2024, שתמזער את הנזק בשנה זו ותצמצם את הגרעון הצפוי בה לכדי 50 מיליון ₪ בלבד, תוך נקיטת צעדים מורכבים לצמצום הוצאות, לצד פעולות מסיביות להגדלת ההכנסות העצמיות. המטרה היא להרחיב את תכנית ההתייעלות גם לשנת 2025, ובסיומה להגיע לאיזון תקציבי שיאפשר לעירייה לחזור לפעילות שוטפת מלאה.

התקציב הגרעוני אושר מתוך אילוץ, על מנת שלא לפגוע בשירותים החיוניים לתושב, ויחד עם זאת מחייבת את כלל גורמי העירייה, נבחרי ונבחרות הציבור, מנהלים, מנהלות, עובדים ועובדות כאחד, לשנס מותניים ולעשות כל שניתן על מנת לחלץ את העירייה מהבור התקציבי בו היא נמצאת.

*ראש העיר רחובות, מתן דיל: "הערב אישרנו תקציב אמת, אחראי ושקוף שמציג את מצבה האמיתי של העירייה, הגם שמדובר בתמונה עגומה ולא נעימה. זהו אירוע לא קל עבורי – לא כך פיללתי להתחיל את כהונתי כראש עיר, כשבמקום תנופת עשייה והגשמת שאיפות אני נדרש לקיצוצים כואבים והקפאת פעילויות, אך אני מביט קדימה, ורואה במשבר הזה הזדמנות לתקן ולצמוח, תוך שיקוף המצב האמיתי לציבור, ותוך קבלת רוח גבית ממשרד הפנים, שמאמין בנו וביכולתנו לצאת מהמשבר מחוזקים. בהזדמנות זו אני מוצא חובה נעימה להודות לחבר המועצה פנחס הומינר, מחזיק תיק הכספים ויו"ר ועדת הכספים על הובלת הדיונים התקציביים ועבודתו האיכותית והמקצועית בהכנת התקציב. אנו בתחילתה של קדנציה חדשה עם הנהלת עיר חדשה וחברי וחברות מועצה חדשים, כולנו מלאי חלומות ותקוות למען שגשוגה ופיתוחה של רחובות, ואני משוכנע כי בעבודה משותפת של כלל הגורמים נצלח את המשבר ונביא להבראת העירייה ולהובלתה לאיזון תקציבי מ-2025 ואילך. ימים טובים ויפים לפנינו".

ישיבת מועצת העיר צילום: רחובות ניוז
ישיבת מועצת העיר צילום: רחובות ניוז

חבר המועצה פנחס הומינר, מחזיק תיק הכספים ויו"ר ועדת הכספים: בס"ד "בהובלת ראש העיר אישרנו תקציב שנבנה בעמל רב. למרות הקשיים עקב המלחמה השקעה בחינוך עם דגש על פיתוח תשתיות עירוניות, הם מרכיב מרכזי בתוכנית הצמיחה של העיר. התקציב השוטף ותקציב התב"רים יאפשרו לנו להמשיך לפתח את רחובות ולהרחיב את השירות לתושב, לצד תקציב רווחה משמעותי. גם בשנת 2024 נמשיך להעניק לתושבים את מיטב השירותים ולהשקיע בחינוך, בתשתיות, בתרבות, בהתחדשות עירונית ובכל התחומים התורמים לאיכות החיים בעיר".

הצטרפו לעדכונים👇👇👇

https://chat.whatsapp.com/L7EUriSYO6lF5tqbzLBo5i

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *