אחרי שהקימה את תזמורת רחובות ועשתה בעיר היסטוריה

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

אחרי שהקימה את תזמורת רחובות ועשתה בעיר היסטוריה, בחרה בתיה כפיר לעשות שינוי ולעבור לגור ב״לב רחובות״

 

בימים אלו הצטרפה לדיור המוגן ״לב רחובות״ לא אחרת מאשר בתיה כפיר. למי שהשם מוכר זה לא בכדי ולו משום שבתיה הייתה הרכזת המיתולוגית של 'מדרשת ווינברג' במכון ויצמן למדע במשך 35 שנים וחתומה על הקמת תזמורת החובבים הראשונה ברחובות.

בשנת 2000 בתיה שמעה מקרוב משפחה, שהחל לנצח על התזמורת הקהילתית בת"א והחליטה שהגיע הזמן שגם לרחובות תהיה תזמורת חובבים.

בתיה התחברה עם ריטה וינוקור – מנהלת הקונסרבטוריון ברחובות ופרסמה מודעה צנועה בעיתון שהזמינה נגנים להצטרף ליוזמה. ריטה עשתה את החיבור עם ואג פפיאן, עולה חדש מבריה"מ, שנבחר לנצח על התזמורת ובזכות העלייה מברית המועצות בשנות ה-90, התייצבו עד מהרה שורה של מוסיקאים מקצועיים, שהתחרו על מקומם. מאז ועד היום ביצעה תזמורת "קלאסיקה רחובות" אינספור קונצרטים פתוחים לקהל הרחב והשתתפה בעשרות תחרויות ארציות ובינלאומיות.

"יצאתי למסע הזה בעקבות האהבה שלי למוסיקה", מספרת בתיה כפיר. "תמיד שאלו אותי מדוע אני נוכחת בחזרות לאורך השבוע, שהרי תפקידי בתזמורת הוא להפיק את פעילותה, אבל עבורי זה היה רווח נקי. אהבתי להיות חלק מתהליך עיבוד היצירה: לעקוב אחר הוראותיו של המנצח ולראות איך היא מתפתחת: מהקריאה הראשונה בחזרות ועד למחיאות הכפיים באולם".

לדברי מאיר בן חיים, מנהל הבית של ״לב רחובות״: אנו מברכים על הצטרפותה של בתיה לקהילת הדיור המוגן לב רחובות ובטוחים שתמשיך לתרום ממרצה לפרויקטים הקהילתיים והחברתיים של הבית.

צילום יח״צ

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *