אף עין לא נותרה יבשה: נערך טקס בר מצווה מרגש לתלמידי החינוך המיוחד

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

רגע לפני סיום שנת הלימודים: עיריית רחובות קיימה היום טקס בר מצווה מרגש לתלמידי בית הספר לוטם לחינוך מיוחד

עטופים בטליתות ומניחים תפילין בפעם הראשונה בחיים: הבוקר, חמישי (6.6) עיריית רחובות קיימה חגיגת בר מצווה ל-7 תלמידים מבית הספר לוטם, בית ספר לחינוך מיוחד לילדים המאובחנים על הרצף האוטיסטי.

תלמידי אמי"ת המר ליוו את תלמידי בית הספר לוטם במשך חודשים ארוכים בהם נרקמה חברות מיוחדת בין התלמידים.

ראש העיר מתן דיל אמר הבוקר בטקס: "דווקא בתקופה הקשה והמורכבת שאנו עוברים כעת בתור עם אנחנו צריכים להודות על הרגעים האלה של שותפות, רעות ואהבה אמיתית".

מזה עשור שעיריית רחובות עורכת את טקסי בר המצווה המרגשים לילדים על הרצף האוטיסטי מבתי הספר לוטם ועידוד. הטקס המיוחד הוא הזדמנות חד פעמית להעניק לילדי החינוך המיוחד בעיר חוויה וזיכרון של חגיגות בר מצווה אותן חוגג כל ילד יהודי המגיע לגיל 13.

 

הבוקר, חמישי (6.6) התקיים הטקס בפעם ה-12 בבית הכנסת בבי"ס אמי"ת המר במעמד ראש בעיר מתן דיל, חברות המועצה קארין ברגינסקי ומיכל וולקני והמשנה לראש העיר דני מרשה, ראש מינהל החינוך אפרת צוקרמן, מנהלת המחלקה לחינוך מיוחד מיכל חסדאי, מנהלת בית הספר לוטם רויטל עיני, מנהל בית הספר אמי"ת המר אליחי דדי, המשפחות הנרגשות וצוותי בתי הספר.

תלמידי בית הספר לוטם הגיעו לבית הכנסת הבוקר כשהם נרגשים להניח תפילין בפעם הראשונה. התלמידים הנמצאים על רצף האוטיסטי (ASD) הגיעו מלווים בבני משפחותיהם ועלו כל אחד בתורו, למרכז בית הכנסת כדי לקרוא בתורה, לראשונה בחייהם. את מאור לביא ליווה אור יפרח, את עילאי אמסלם ליווה מרום קטבי, את יואב שופס ליווה אילן אולטי, את עידן ליזדי ליווה אביחי פוקס, את שגיא לוביץ ליווה גיא מוליחי, את אושר שרצר ליווה אייל מרק ואליהם הצטרף גם התלמיד דביר צוברה שהנחה את תלמידי לוטם בסבלנות אין קץ.

בזמן ההכנות לטקס, התלמידים עשו שימוש בטכנולוגיה חדשנית של מציאות מדומה, במימון של עיריית רחובות. נעשה צילום פנורמי של בית כנסת ובאמצעים טכנולוגים דימו עבור הנערים את הטקס במסגרת ההכנות על מנת להקל עליהם את ההסתגלות, כך שבזמן אמת, הם כבר הכירו היטב את התנאים. בשנים האחרונות שידרג צוות בית הספר את ההכנות ובנה לוחות תקשורתיים, באמצעותם ובאמצעות אפליקציה הצליחו לתרגם את הברכות באמצעות סמלילים, שיטה המקלה על תקשורת בה מתקשים חלק מהתלמידים.

טקס בר המצווה הוא הטקס המרגש ביותר של מערכת החינוך ברחובות ובעזרתו נרקמת חברות מדהימה ויוצאת דופן בין תלמידי החינוך המיוחד בבית הספר לוטם לתלמידי חטיבת הביניים בקריית החינוך אמי"ת המר.
בשנתיים האחרונות, לאור תגובות החיוביות מההורים והתלמידים, העירייה הרחיבה את הפעילות וטקס דומה מתקיים בשותפות בית הספר עידוד, בית ספר לילדים על הרצף האוטיסטי וישיבת הדרום.

 

ראש העיר מתן דיל עלה לברך את התלמידים וההורים ואמר: "אני לא בטוח שהמילה מרגש מצליחה לבטא את הטקס שהתקיים פה הבוקר ולהסביר עד כמה הוא משמעותי עבורי. בבית הכנסת הזה התפללתי בילדותי ובארון מונח ספר התורה של אבי ז"ל. בדומה למסע שעשה עם ישראל ביציאה ממצרים בדרכו אל הארץ המובטחת, גם אתם ההורים עושים מסע עם ילדיכם, ובטקס הזה יש ילדים נוספים שמצטרפים למסע. תלמידי אמי"ת המר המופלאים שעוזרים לתלמידי בית הספר לוטם להניח את התפילין ועוטפים אתכם בטלית ובאהבה, דאגה, שותפות ורעות. רק בדרך הזו נוכל אנחנו כעם להגיע למחוזות חדשים וטובים יותר ולהגשמה עצמית. דווקא בימים אלה בהם העם והמדינה שלנו עוברים תקופה קשה ומורכבת אנחנו צריכים להודות על הרגעים האלה ועל הדברים הטובים שיש לנו. מהאירוע המרגש הזה נתפלל יחד להצלחת חיילי צבא ההגנה לישראל, החלמה מהירה לפצועים וכמובן חזרתם המהירה של השבויות והשבויים".

אפרת צוקרמן ראש מינהל החינוך הצטרפה לברכות: "אני מתרגשת בכל פעם מחדש לחוות את האירוע המיוחד הזה שמסמל שותפות ושוויון. אני רוצה להודות לתלמידי בית הספר אמי"ת המר על הנתינה והעשייה שלהם שתמיד נעשית בצניעות ובענווה גדולה ולברך את תלמידי בית הספר לוטם, ההורים היקרים והצוותים המקצועיים המסורים של שני בתי הספר".

הצטרפו לעדכונים👇👇👇

https://chat.whatsapp.com/L7EUriSYO6lF5tqbzLBo5i

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *