ארבעה אתרי עתיקות לטיול בעיר ערד

ofir

העיר ערד שוכנת בלב מדבר יהודה והיא מהווה יעד תיירותי שלא כולם נחשפו אליו. המרחב של העיר מביא שילוב מרתק בין נופים מרהיבים, היסטוריה עשירה, אטרקציות מגוונות ואווירה מדברית קסומה. ערד נוסדה בשנת 1960 כעיר תעשייתית אך עם השנים היא התפתחה וקיבלה אופי ייחודי כשהיא מהווה בית למספר אתרים היסטוריים תרבותיים חשובים.

אתרי עתיקות בעיר ערד

ערד מציעה שלל אטרקציות לכל המשפחה כולל מוזיאון ערד לאומנות, מרכז מבקרים עין ורד, מצפה מצוקי גרוני, יער יתיר והיא כמובן קרובה לים המלח. בעיר מספר מסעדות וכמובן בתי מלון בעיר ערד מקבלים את המבקרים לאירוח מהנה באווירה הקסומה והרגועה של המדבר. לצד כל אלה בעיר מספר אתרי עתיקות בולטים:

  • תל ערד

אחד האתרים הארכיאולוגים החשובים בישראל. המקום היה מיושב עוד בתקופה הכלקוליתית כשהוא שימש כעיר כנענית מרכזית בתקופת הברונזה המאוחרת. היום אנחנו יכולים לראות שרידים שנחשפו בתל כשאלו מציגים את העיר המבוצרת שהייתה כאן פעם כולל חומה, מקדשים, בתי מגורים ואפילו מערכת המים המשוכללת שהייתה במקום.

  • חורבת קשת

אתר עתיק נוסף שנמצא סמוך לעיר ערד ושהיה מיושב בתקופה הרומית. האתר שימש כמרכז חקלאי מרכזי וחשוב כשהיום אנחנו יכולים לראות את החשיפות הארכאולוגיות המרגשות שמהוות הצצה למה שהיה פעם באזור. ביקור בחורבת קשת יכול להיות מרגש עם מראות של מבנים חקלאיים, בתי מגורים, מבני ציבור ובית קברות.

  • חורבת משמר

חורבת משמר היא אתר עתיק נוסף אשר שוכן על צוק המשקיף על ים המלח. ישנן סיבות רבות להגיע לכאן ואלו שמבקרים באזור לא ירצו לוותר על אתר זה. האתר היה מיושב בתקופה הרומית והוא שימש כמרכז צבאי חשוב. הפעולות הארכאולוגיות שנעשו במקום חשפו שרידים רבים של מבנים צבאיים, מגדלי שמירה ובתי קברות. אתר זה הוא עוד נקודת ציון שמצביעה על חשיבותה של העיר בימי קדם.

  • חורבת ספרא

חורבת ספרא היא אתר עתיק השוכן בלב מדבר יהודה וממוקמת כ-20 ק״מ בעיר ערד. למרות שהיא מחוץ לעיר היא עדיין נחשבת לאחד היעדים המומלצים עבור אלו המטיילים באזור. אתר זה היה מיושב בתקופה הרומית ושימש כמרכז חקלאי חשוב. כאן נחשפו שרידים רבים של מבנים חקלאיים, בתי מגורים, מבני ציבור שונים ובית קברות. יש לציין כי כל אחד מהאתרים הוא יחיד במינו ומומלץ לביקור.

 

טיפים לביקור בעיר ערד

  • ישנם בתי מלון בעיר ערד מהם ניתן להגיע בקלות לכל אחד מאתרי העתיקות
  • חשוב להביא לכל טיול מים, כובע וקרם הגנה
  • יש להקפיד על הליכה בשבילים המסומנים כדי להימנע מסכנות ולא לפגוע בצמחיה ובאתר
  • יש לכבד את האתר ואת השרידים הארכיאולוגיים
  • ניתן ללמוד יותר לעומק על כל אתר עתיקות גם באתרי רשות הטבע והגנים וגם בכניסה למתחם

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *