אשת הנתינה האינסופית: רוית שחם התייתמה בגיל 17.5 מאז היא לא מפסיקה לסייע למאות משפחות : "זה מחיה אותי"

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

אשת הנתינה האינסופית: רוית שחם התייתמה בגיל 17.5  ובמרוצת השנים,  מגיל 24, היא לא מפסיקה לסייע למאות משפחות : "אושפזתי בטיפול נמרץ כמה ימים אבל זה לא עצר מבעדי להמשיך לעזור לתושבי העיר".

 

לרגל ציון יום האישה- תכירו את מייסדת "קבוצת איחוד הנשים" רוית שחם ילידת העיר רחובות בת 48, פעילה חברתית שמובילה מיזמים חברתיים, בגיל 17 וחצי התייתמה מהוריה, ובגיל 24 היא יצאה לדרך חדשה מאז היא עוסקת בחלוקת מזון לנזקקים, יוזמת פרויקטים לניצולי שואה, גני ילדים, בתי ספר, רוית קיבלה עשרות תעודות הוקרה מגופים פורמליים כגון אנוש, אקי"ם. גם היום בציון יום האישה עסוקה רוית בארגון מצרכים למשפחות נזקקות לקראת חג הפסח.

את זוכרת איך התחלת?

"בגיל 6 אבי נפטר ואימי נפטרה שהייתי בת 17.5, במרוצת השנים נתקלתי באנשים שזקוקים לעזרה ולא יכלתי להשאר אדישה. התחלתי לאסוף מצרכים לבד בשקיות. פניתי למכרים וביקשתי עזרה בתרומות לאיסוף מצרכים. התחלתי בחלוקה ל- 14 משפחות, היום אני זכיתי להגיע ל- 300 סלי מזון למשפחות".

מה זה עושה לך?

"זה מחיה אותי, משכיח לי את העצבות, נותן לי כח להמשיך בעוד מיזמים ולתת למשפחות נוספות סלי מזון".

רוית עברה אירוע רפואי אך זה לא עצר מבעדה.

"לפני 6 שנים עברתי התקף לב, אושפזתי בטיפול נמרץ כמה ימים אבל זה לא עצר מבעדי להמשיך לעזור לתושבי העיר".

רוית שחם וסלי המזון שחילקה

מאיפה הכוחות? 

"משמים, יש לי אמונה מאוד חזקה, כאן העבודה ושם השכר".

אחד הסיועים המרגשים היה לילדה בת 12 שסיפרה שרוית ארגנה לה רכישת בגדים.

"פנתה אלי ילדה בת 12 בדף הפייסבוק הפרטי שלי וסיפרה לי שהיא חוותה אלימות במשפחה והם במצב ממש קשה ומעבר לכך שאין להם מזון אין להם מכונת כביסה, אין להם דלתות בחדרים, ביגוד, הדבר שהכי קרע לי את הלב זה שהיא רשמה שהבגדים שהיא לובשת קטנים עליה. הרמתי את הכפפה, פניתי למכריי ורכשנו להם בגדים וכל מה שהם צריכים.

ברכות שכתבו תלמידי בית ספר ורוית חילקה למשפחות

מיזם נוסף שנזכרת בו רוית הוא סיוע לילד בן 8. 

"נתקלתי במקרה של ילד בן 8 שהיה צריך לעבור הרמה כללית בטיפול שיניים כאשר הטיפול אמנם חינם אך ההרדמה היתה כרוכה בתשלום. גם במקרה הזה זכיתי לעזור ולהתרים אנשים לתשלום עבור ההרדמה. חשוב לי לציין שאני בקשר עם הרווחה כדי לאמת את הנתונים והסיפורים הקשים שמגיעים. הרעיון שלי לסייע למי שבאמת זקוק לכך".

סלי המזון שאספה רוית שחם

אחד ממקורות הכח של רוית הוא עמוד הפייסבוק 'רוית שחם' שהיא מנהלת.

"מתחילת דרכי פתחתי עמוד פייסבוק שמטרתו היא אך ורק לסייע לתושבים ודרכו אני מקבלת עשרות פניות בשבוע. אני רוצה בהזדמנות זו להודות למאות התושבים והאזרחים שגרים גם מחוץ לעיר שתורמים מעצמם למען האחר גם בתקופות הקשות שכולנו מכירים. זה לא מובן מאיליו שאנשים תורמים מכספם וזמנם למען האחר אפילו תורמים מחו"ל ששולחים אלי פריטים למען המשפחות. כיף לראות שיש לנו במדינה אזרחים שבאמת אכפת להם".

לסיכום: " אני מאחלת שלאף אחד לא יחסר כלום בחיים ושלכולם יהיה טוב".

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *